Досвід партнерської взаємодії школи та сім'ї: гармонізація родинних стосунків Сім’я і школа – це берег і море. На березі дитина робить свої перші кроки, отримує перші уроки життя, а потім перед нею відкривається непізнанне море знань



Скачати 44.27 Kb.
Дата конвертації12.04.2017
Розмір44.27 Kb.
Досвід партнерської взаємодії школи та сім'ї:

гармонізація родинних стосунків
Сім’я і школа – це берег і море. На березі дитина робить свої перші кроки, отримує перші уроки життя, а потім перед нею відкривається непізнанне море знань, і шлях в цьому морі прокладає школа. Це не означає, що дитина повинна зовсім відірватися від берега – бо ж навіть моряки дальнього плавання завжди повертаються на берег

Л.А.Кассиль
Соціальне середовище, що оточує дитину, відіграє важливу роль у житті та розвитку. Дитина, як особистість, формується під впливом навколишніх умов життя, але основою виховання для дитини є батьки. Саме від них залежить та індивідуальність особистості, яку дитина буде розвивати та проявляти в ситуаціях подальшого життя.

Наступним важливим елементом соціального середовища, який здійснює вагомий вплив на розвиток дитини, є школа. Завдання школи полягає у залученні батьків до загального виховного процесу, озброєнні основами сімейного виховання, постійній кваліфікованій допомозі.

Взаємодія сім’ї та школи, тісна співпраця батьків і педагогів відіграє важливу роль у процесі навчання й розвитку учнів, в подоланні девіацій та дезадаптацій, тому найбільш оптимальною формою є шкільно - сімейне виховання, яке власне і можна назвати шкільною родиною.

Організовуючим центром спільної виховної роботи повинна виступати школа. Це пов'язано з рядом чинників.

По - перше, школа забезпечує необхідний рівень освіти учнів, який відповідає вимогам сучасного виробництва і науково-технічного прогресу.

По – друге, в школі працюють кваліфіковані педагоги.

По – третє, значну частину свого часу учні проводять в школі, її вплив позначається також на їх діяльності в сім'ї, оскільки вони продовжують свою навчальну роботу вдома, виконуючи домашні завдання.

Важливою умовою ефективної навчально-виховної роботи в нашому навчальному закладі є співпраця школи і сім'ї. Тісний взаємозв'язок розвивається завдяки залученню,батьків до виховної роботи.

Практика свідчить, що правильно організована активна діяльність дитини, атмосфера співпраці в сім'ї, позитивний приклад і авторитет батьків, єдність вимог, які висувають до дитини, сприяють розвитку її розумових здібностей, мовлення, трудових навичок і моральних рис, на основі яких формується особистість.

Об'єднавши зусилля школи та сім'ї ми створюємо широкий розвивальний простір, сприятливий для повноцінного перебування дитини в родині й навчальному закладі, розкриття нею своїх потенційних можливостей.

Співпрацюючи з батьками, ми ставимо перед собою наступні цілі:


  • налагодити партнерські відносини, які б гарантували всім учасникам освітнього процесу рівність у вирішенні спільних завдань.

  • стимулювати інтерес батьків до змін у сучасному освітньому просторі;

  • інформувати батьків про методи навчання і виховання дітей у закладі

  • визначити загальні функції сім'ї та навчального закладу , залишивши право на власну роль у вихованні дитини для кожної із сторін;

  • сприяти розвитку рефлексії — здатності розглядати ситуацію, подію, явище очима іншої сторони, зважати на очікування партнера;

  • співпрацювати так, щоб створити ситуацію успіху для кожного учасника виховного процесу, визнавати його право на помилку, надавати можливість її виправити;

  • узгодити режим життєдіяльності дитини в сім'ї й навчальному закладі, зробити його взаємодоповнюючими;

  • збагачувати знання батьків про виховання дітей в умовах сім'ї підтримувати їхню впевненість у своїх педагогічних можливостях.

Наш навчальний заклад практикує диференційований підхід до усіх форм взаємодії школи з батьками. Педагоги намагаються не нав'язувати усім батькам однакові форми взаємодії, орієнтуються на потреби, запити батьків, особливості сімейного виховання, терпляче залучаючи їх до справ школи і класу. Використовують поєднання колективних, групових та індивідуальних форм взаємодії.

  • Колективні: батьківські збори, зустрічі батьків з адміністрацією школи, учителями класу, психологом, «Дні відкритих дверей».

  • Групові: взаємодія з батьківським комітетом, взаємодія з творчими групами, групові консультації.

  • Індивідуальні: бесіда, відвідування в дома, телефонна розмова, виконання індивідуальних доручень.

Вивчаючи педагогічну проблему партнерської взаємодії школи та сім’ї ми провели анкетування вчителів і батьків на тему: «Як часто Ви спілкуєтеся між собою?» Результати проведеного анкетування показали, що систематично спілкуються 61%, періодично 25%, рідко 13%, не спілкуються 1%. З проведеного дослідження ми можемо зробити висновки, що наш навчальний заклад і батьки є партнерами. Працюючи разом ми маємо гарні результати.

Спільна робота фахівців школи забезпечує педагогічний супровід сім'ї на усіх етапах шкільного навчання, робить батьків дійсно рівноправними учасниками освітнього процесу. Діяльність батьків і педагогів в інтересах дитини може бути успішною тільки у тому випадку, якщо вони стануть союзниками, що дозволить їм краще упізнати дитину, побачити її в різних ситуаціях.



Для того, щоб якомога більше батьків стали справжніми партнерами школи я пропоную дотримуватись таких порад:

  • підвищувати авторитет сім’ї;

  • сприймати помилки у вихованні, як створення нових можливостей для розвитку;

  • враховувати інтереси батьків;

  • опиратися на життєвий досвід батьків;

  • не акцентувати увагу на недоліках у сімейному вихованні;

  • вірити, що будь-яка сім’я має сильні сторони.

Творче спілкування із родиною – це головне, що допомагає навчальному закладу успішно впливати на розвиток особистості кожної дитини, формує ціннісне ставлення до сім´ї.

Василь Олександрович Сухомлинський говорив, що «гармонійний, всебічний розвиток можливий лише там, де два вихователі – школа і сім'я не тільки діють одностайно, ставлячи перед дітьми ті самі умови, а є однодумцями, поділяють ті самі переконання». Він радив батькам і вчителям створювати умови, щоб діти могли жити у світі краси, гри, музики, казки, малюнку, фантазії, творчості.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал