Департамент освіти, науки, сім’ї, молоді та спорту Івано-Франківської обласної державної адміністрації Обласний інститут післядипломної педагогічної освіти методичний посібник гра



Сторінка1/13
Дата конвертації23.12.2016
Розмір3.14 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13















Департамент освіти, науки, сім’ї, молоді та спорту Івано-Франківської обласної державної адміністрації

Обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК




ГРА «ДЖУРА» -

СКЛАДОВА ЗАГАЛЬНОЇ СИСТЕМИ ПІДГОТОВКИ МОЛОДІ ДО ЗАХИСТУ ВІТЧИЗНИ

Івано-Франківськ

2013

Укладачі: Будзак І.В. Лазор І.М.

Авторський колектив:
Будзак І.В. – керівник авторського колективу – заступник начальника управління освіти і науки, департаменту освіти, науки, сім’ї, молоді та спорту Івано-Франківської облдержадміністрації.

Лазор І.М. – методист лабораторії дисциплін естетичного циклу та фізичного виховання Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Боднар М.В. – голова ради старійшин Українського козацтва “Галицька Січ”.

Піцун Л.В. – заступник директора з виховної роботи Бурштинської школи загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. №3 Галицької районної ради.

Гумінський В.Б. – викладач предмета “Захист Вітчизни“ Сваричівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. Рожнятівської районної ради.

Косило М.Ю. – директор обласного державного центру туризму і краєзнавства учнівської молоді.

Мохняк Л.М. – викладач предмета “Захист Вітчизни“ загальноосвітньої Рошнівської школи І-ІІІ ст. І-ІІІ ст. Тисменицької районної ради.

Стрипко В.М. – викладач предмета “Захист Вітчизни” Вищого професійно технічного училища №21.

Шпільчак А.Я. – методист лабораторії дисциплін естетичного циклу та фізичного виховання Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Фляк О.Я. – завідувач лабораторії національного виховання Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Відповідальний за випуск Зуб’як Р.М. ректор Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.


Рецензенти:

Павлюк І.П. – військовий комісар Івано-Франківського обласного військового комісаріату.

Треф’як Я.І. – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри педагогіки та психології Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Рекомендовано науково-методичною радою Івано-Франківського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти

Протокол № 03 від 15 листопада 2013 року

ЗМІСТ
І. ВСТУП
ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЗМІСТ

  1. Загальні положення .

  2. Мета та основні завдання гри .

  3. Участь в дитячо-юнацькій грі "ДЖУРА".

  4. Права та обов’язки учасників гри "ДЖУРА".

  5. Організаційнв структура Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "ДЖУРА".

  6. . Організація гри "ДЖУРА".

  7. Прапор куреня, ритуали гри "ДЖУРА".

  8. Керівництво грою "ДЖУРА".

  9. Підсумки гри та заохочення.


ІІІ. КОЗАЧАТА

  1. Мій рідний край .

  2. “Гей Ви хлопці, славні запорожці”.

  3. Українські народні ігри.

  4. Духовні цінності запорозьких козаків.

  5. Козацькі ігри.

  6. “Ми козацького роду діти”.


ІV. ДЖУРИ КОЗАЦЬКІ

  1. Отаман класу.

2.“Україна – козацька нація”.

3.Україна – славний край козацький .

4.“Козацькі розваги“.

5.Свято «Козацькі забави».

6.Свято «Козяцьке братство».

7.Шляхами козацької слави.

8. Козацькими стежками.

9.Як жили та воювали козаки.

10. Козацькі забави – свято фізичного загартування учнів.
V. МОЛОДІ КОЗАКИ


  1. «Козацькі забави»

  2. Українська національна боротьба «БОЙОВИЙ ГОПАК»

  3. «КОЗАЦЬКОМУ РОДУ - НЕМА ПЕРЕВОДУ!»

  4. Рекомендована програма спецкурс для юнаків.

  5. «ПРИКЛАДНА ФІЗИЧНА ПІДГОТОВКА»

  6. «А МИ ТУЮ КОЗАЦЬКУЮ СЛАВУ ЗБЕРЕЖЕМО»

  7. «КОЗАЦЬКІ РОЗВАГИ»

  8. Тематичний вечір “ТОЇ СЛАВИ КОЗАЦЬКОЇ ПОВІК НЕ ЗАБУДЕМ”

  9. Свято козацької слави “КОЗАЦЬКОМУ РОДУ НЕМА ПЕРЕВОДУ”

  10. «НІХТО НЕ ЗАБУТИЙ, НІЩО НЕ ЗАБУТЕ»

  11. «МОЖНА ВСЕ НА СВІТІ ВИБИРАТИ, СИНУ,

ВИБРАТИ НЕ МОЖНА ТІЛЬКИ БАТЬКІВЩИНУ».

  1. «ВКЛОНІМОСЯ І МЕРТВИМ, І ЖИВИМ»

  2. «ЛЮБІТЬ УКРАЇНУ, ЯК СОНЦЕ ЛЮБІТЬ»


VІ. ЖІНКА – БЕРЕГИНЯ СВОГО РОДУ
VІІ. ФІНАЛ ГРИ «ДЖУРА»
VІІІ. ПРИЙОМ (ПОСВЯТА) УЧНІВСЬКОЇ (СТУДЕНТСЬКОЇ) МОЛОДІ ДО СКЛАДУ УЧАСНИКІВ ГРИ «ДЖУРА»
ІХ. ЛІТЕРАТУРА

І. ВСТУП
Проблема захисту Вітчизни, яка впродовж віків зароджувалась і жила в українських душах , оберігала нас від винищення та поневолення, привела до омріяної свободи, дала право називатись нацією. І сутністю української нації є козацтво.

Виховання молоді на військово-козацьких традиціях вимагає від педагогів створення необхідних і достатніх умінь (зокрема, методичного забезпечення) для розвитку національної свідомості і самосвідомості особистості кожного учня.

Не секрет, що певна частина молоді сьогодні не індентифікує себе з українським народом, не має суспільно-корисних ідеалів, почуттів обов’язку, гордості, честі, патріотизму, самоповаги, нехтує національними інтересами.

Виходячи з цього, одним із головних завдань сучасної школи є формування національної свідомості та самосвідомості особистості підростаючого покоління, виховання громадянина України – патріота своєї Вітчизни.

Національна самосвідомість – складне й багатогранне утворення образу “Я” людини як патріота, пов’язане із самоусвідомленням причетності до нації, рівня сформованості значущих для реалізації власних потреб і потреб української держави в розвитку інтересів, прагнень, знань, умінь та якостей.

Звертання до національних джерел, включення школяра у культурно-національне середовище шляхом відродження козацьких традицій, передача молодому поколінню соціального досвіду українського народу, його національної ментальності, озброєння учня відповідними знаннями з історії та культури є ефективним засобом формування національної свідомості та самосвідомості громадянина України, розвитку його духовності, моральної, правової, трудової, естетичної та екологічної культури, індивідуальних здібностей і таланту.

Результати аналізу виховної спадщини українських козаків, цінностей козацької педагогіки дають можливість застосувати їх до розв’язання завдань шкільної освіти.

Виходячи з конституційних норм про те, що Захист Вітчизни є обов’язком громадянина України і найважливішою функцією держави, запровадження зазначеної гри потребує цілісного , масштабного та систематичного підходу.

Запропонований методичний посібник є першою в нашій області спробою здійснити у військово-патріотичному вихованні молоді системний підхід щодо підготовки учнів різних ланок навчання (молодша, середня, старша) від першого до випускного класів (курсів) навчання.

Проводячи конкурси, спортивні змагання “Козацькі забави”, “Козацькі ігри”, “Козацькі розваги”, ми насправді маємо можливість сформувати особливий фізичний і психічний, духовний та інтелектуальний тип громадянина України з високими морально-етичними якостями, почуттям патріотизму, розумінням найвищої цінності – волі й незалежності, фізичної сили, здоров’я людини, а також символу мужності, честі людської і національної гідності. Тільки такі юнаки та дівчата повинні складати основу відродження та формування здорового генофонду української нації.

Реалізація цієї мети вимагає спеціального методичного забезпечення. В посібнику пропонуються методичні розробки з організації ігор, змагань, конкурсів, спрямованих на формування у молоді цінностей українського козацтва, оволодіння якостями, необхідними захиснику Вітчизни.

Звертаємо увагу на те, що запропоновані нами заходи є компонентом цілісної системи національного виховання учнів, яка широко впроваджується у нашій державі.

Використання запропонованих методичних розробок вимагає від педагогів знань особливостей проведення інтегрованих уроків-конкурсів, реалізації сценаріїв виховних позаурочних заходів, специфіки конкурсів і змагань різної спрямованості та козацьких ігор. Перед проведенням кожного виховного заходу дуже важливо передбачити підготовчі етапи. На цих етапах учні не тільки знайомляться із сценарієм, необхідним обладнанням для його реалізації, але й обирають певні ролі. Найважливіше завдання вчителя – забезпечення активності школярів у процесі підготовки і проведення конкретного виховного заходу. Зокрема, проводячи конкурси, спортивні змагання з Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри “Сокіл” (“Джура”) Українського козацтва, треба звертати увагу на створення умов для емоційного переживання учнями як цінностей українського козацтва, так і ступеня своєї відповідності вимогам учасників конкретного заходу.

Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл» («Джура»), є складовою системи підготовки молоді до захисту Вітчизни.

Програмою діяльності учасників гри «Джура» передбачені напрямки навчання з розділів: Збройних сил України, тактичної, вогневої, стройової підготовки, статутів Збройних сил України та цивільного захисту. Основним завданням зазначеної програми є теоретична, практична, фізична і психологічна підготовка молоді до майбутньої військової діяльності, яка пов’язана із захистом Вітчизни та виконання нею конституційного обов’язку.

З метою запровадження ступеневого навчання та виховання учасників гри «Джура» рекомендуємо наступні програми:

- Програма для діяльності молодших школярів – КОЗАЧАТ (дітей віком 6- 10 років) передбачити вивчення наступних напрямків:

І. “Мій рідний край” (вивчення історії рідного краю);

ІІ. “Гей ви, хлопці, славні Запорожці” (вивчення історії Запорозького

козацтва);

ІІІ. Духовні цінності Запорозьких козаків.

- ДЖУРИ КОЗАЦЬКІ (учні віком 10-15 років) у відповідності до

рекомендацій здійснюють свою діяльність за напрямками:

І. “Козацькому роду нема переводу” (відродження військово-спортивного

мистецтва Українського козацтва);

ІІ. “Козацькими стежками” (туристична краєзнавча робота);

ІІІ. Від козацьких забав до Олімпійських вершин.

- Старшокласники – МОЛОДІ КОЗАКИ (учні та студенти віком 15-18 років)

завершують вивчення програмного матеріалу гри “Джура” за напрямками:

І. Відмінним навчанням, підготовкою до захисту Батьківщини

продовжимо подвиг батьків;

ІІ. “Слава козацька не вмре, не загине” (відродження народних мистецьких традицій).

ІІІ. Козацький рух і сьогодення.

Зважаючи на те, що в навчальних закладах щорічно проводяться фінали гри “Джура”, а п. 22 постанови Кабінету Міністрів України від 30 листопада 2000 р. №1770 “Про затвердження положень про допризовну підготовку і про підготовку призовників з військово-технічних спеціальностей” передбачено, що після закінчення навчання за програмою допризовної підготовки в навчальному закладі організовуються змагання з військово-прикладних видів спорту, вважаємо за доцільне ці два заходи об’єднати в один під спільною назвою: “Проведення фіналу військово-патріотичної гри “Джура”, з нагоди закінчення вивчення шкільного предмета “Захист Вітчизни”.

Для методичного і педагогічного керівництва грою “ДЖУРА” в навчально-виховному закладі створюється Рада консультантів із числа вчителів, викладачів, ветеранів військової служби, батьків, представників військкоматів, військових частин та військових інститутів – шефів навчальних закладів, медичних працівників, студентів вищих навчальних закладів. Головою ради є заступник директора з питань навчально-виховної роботи, а заступником голови ради і головним консультантом – викладач шкільного предмета “Захист Вітчизни“. Голова ради консультантів здійснює методичне і педагогічне керівництво грою “ДЖУРА” через отамана козацького куреня.

Директор навчального закладу здійснює організаційно-педагогічне керівництво військово-патріотичною грою “ДЖУРА”, мобілізує класних керівників, весь педагогічний колектив на активну участь в військово-патріотичному вихованні козачат, джур козацьких і молодих козаків, надає конкретну допомогу раді консультантів, керівництву куреня з питань матеріального і організаційного забезпечення гри.

Треба пам’ятати, що формування особистості національно свідомого громадянина України – процес довготривалий, складний та важкий, особливо, коли він ускладнюється реаліями сьогодення. А тому слід забезпечувати цілісність виховання, що вимагає залучення до участі у позаурочних заходах батьків учнів, представників сучасного українського козацтва тощо.

Як сучасну новинку, слід запровадити вітання з козачатами, джурами козацькими і молодими козаками всіх учасників виховного процесу на заняттях, фіналах, військово-спортивних святах, в повсякденних зустрічах та спілкуваннях – “СЛАВА УКРАЇНІ!”; відповідь – ГЕРОЯМ СЛАВА!”.



ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА ЗМІСТ
Всеукраїнської дитячо-юнацької військово- патріотичної гри ДЖУРА
1.ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Дитячо-юнацька військово-патріотична гра "ДЖУРА" є базовою і основною позакласною формою оборонно-масової і спортивно-оздоровчої роботи, початкової військової та фізичної підготовки, ідейно-політичного, морально-психологічного та національно-духовного виховання учнівської молоді в позаурочний час.

Дитячо-юнацька військово-патріотична гра "ДЖУРА" є добровільним, незалежним, позапартійним угрупованням молоді, яке створюється для об'єднання дітей, підлітків та юнаків з метою їх виховання на традиціях і звичаях Українського козацтва.

Організаційною основою гри "ДЖУРА" є первинні осередки, які створюються в навчально-виховних закладах та за місцем проживання і в своїй діяльності під керівництвом відповідних штабів гри об'єднуються в місцеві (сільські, селищні), територіальні (районні, міські) та крайові (обласні) товариства, а крайові - у Всеукраїнське товариство учасників гри "ДЖУРА".
2.МЕТА ТА ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ГРИ

Метою гри "ДЖУРА" є:


  • виховання у юнаків та дівчат глибоких і твердих національно-патріотичних переконань, підготовка молоді до творчої праці, до військової служби та захисту своєї Батьківщини України шляхом залучення молоді до оборонно-масової та військово-спортивної патріотичної роботи;

  • формування і виховання у молоді високих морально-психологічних та морально-бойових якостей;

  • виховання духовно та фізично розвиненого юного покоління суверенної України на історично сформованих засадах козацького світогляду та здорового способу життя; виховання молодого покоління у дусі відданості Батьківщині та її народу на основі відродження національних, загальнолюдських духовних і моральних цінностей.

Передумови організації козацької гри "ДЖУРА":

  • наявність кваліфікованого, ініціативного вихователя, що заявить про своє бажання згуртувати допризовну і призовну молодь та дітей і вести з ними виховну роботу за визначеною метою;

  • ініціативна та цілеспрямована діяльність педагогічних працівників навчального закладу щодо виховання учнівської (студентської) молоді на засадах козацької педагогіки та психології.

  • Діюча теоретична, практична, фізична та психологічна підготовка молоді до майбутньої військової діяльності що пов’язана із захистом Вітчизни та виконання нею конституційного обов’язку.

Завданнями гри "ДЖУРА" є:

- виховання у дітей та юнацтва активної громадянської позиції, національної гідності і самосвідомості, любові до


своєї Батьківщини - України, готовності захищати свій рідний край;

  • опанування козацькою культурною спадщиною, а саме грою на козацьких музичних інструментах, козацьким танцем, козацькими піснями і думами, вивчення козацького живопису, розпису й опорядження козацьких церков і житла, звичаїв і ритуалів, традицій, свят;

  • оволодіння художніми промислами, козацькими способами життя і господарювання на землі (в полі, городі, саду, на пасіці), традиційними видами тваринництва тощо;

  • переймання козацьких забав та військових ігор, традиційних козацьких видів фізичної культури, спорту та військових умінь, зокрема різних видів єдиноборства, верхової їзди та кінного спорту, бойового танцю "Гопак" та інших національних військово-спортивних традицій з метою гартування козацького духу й тіла;

  • осягання секретів козацької кухні, здорового способу життя, козацької медицини, знахарства;

  • зміцнення та розвиток дружби між дітьми та юнацтвом різних регіонів України.

Для виконання своїх завдань гра "ДЖУРА" створює осередки, де:

  • навчає і гартує своїх членів під час занять у навчально-виховних закладах освіти, за місцем проживання, у літніх козацьких таборах і на зльотах;

  • щорічно проводить огляд (шляхом проведення змагань) якості вишколу захисників Батьківщини, козацького військово-патріотичного виховання, вишколу козачат, джур козацьких і молодих козаків (за окремим планом);

  • проводить козацькі походи, краєзнавчі, фольклорно-етнографічні експедиції тощо;

  • організовує і бере участь у екологічних акціях та акціях милосердя, культурно-просвітницьких заходах;

  • співпрацює з дитячими й молодіжними організаціями України й закордону, з "Пластом", "Соколом", "Січчю" та ін.

Огляд якості вишколу захисників Батьківщини, військово-патріотичного виховання козачат, джур козацьких, молодих і дійсних козаків у навчально-виховних закладах, за місцем проживання, в районах, областях і на державному
рівні організується і проводиться відповідно районними, обласними і Всеукраїнським (Головним) штабами Військово-патріотичної козацької гри "Джура" та змагань "Козацьке завзяття".

3.УЧАСТЬ В ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКІЙ КОЗАЦЬКІЙ ГРІ "ДЖУРА"

Учасником військово-спортивної патріотичної гри "ДЖУРА" Українського-козацтва може стати кожен хлопчик чи дівчинка віком від б до 18 років (зваживши на те, що дівчатка і хлопчики будуть виховуватися за окремими програмами), які люблять Україну, хочуть добре знати її історію та культуру, давнє минуле, які поділяють ідеали Українського козацтва.

Особи старші 18 років можуть зберегти своє право на участь у грі за бажанням. Вони одержують звання "Козака наставника" і беруть участь у виховній роботі з молоддю.

Прийом до складу учасників гри "ДЖУРА" здійснює первинний осередок (клас, загін) на загальному зібранні (Раді) за згодою батьків (для учнів) та після проходження певного курсу козацької підготовки: знайомство з заповідями, правами та обов’язками.

Припинення членства в грі "ДЖУРА" відбувається добровільно або за ухвалою Ради куреня (класу, загону) як стягнення за несумісні з цим Положенням дії.

Учасники гри "ДЖУРА" поділяються на козачат (молодших школярів) віком 6-10 років, джур козацьких (учнів середніх класів) віком 10-15 років, молодих козаків (учнів старших класів та студентів) віком 15-18 років.


4.ПРАВА І ОБОВ'ЯЗКИ УЧАСНИКІВ ГРИ "ДЖУРА"

Учасник гри "ДЖУРА" має право:



  • вирішального голосу при розгляді будь-яких питань гри "ДЖУРА";

  • обирати і бути обраним до козацької старшини всіх рівнів гри;

  • брати участь в усіх заходах, що стосується гри;

  • виносити на розгляд козацької громади будь-які питання гри "ДЖУРА";

  • критикувати будь-яку особу й будь-який орган козацького товариства гри;

  • апелювати (звертатися з заявами, оскарженнями) до будь-якого вищого органу гри;

  • одержувати будь-яку інформацію про діяльність свого осередку та його окремих осіб, вимагати звіту і в разі потреби дострокового переобрання старшини;

  • бути відзначеним за взірцеве виконання обов'язків, успіхи в навчанні та праці.

Учасник гри "ДЖУРА" зобов'язаний:

  • бути патріотом своєї Батьківщини, готувати себе до захисту вільної, соборної і демократичної України;

  • вважати військову службу святим обов'язком і справою честі українського козака;

  • брати активну участь у роботі свого козацького осередку;

  • зразково навчатися, пройти певний курс підготовки з питань козацької науки;

  • невтомно працювати над всебічним вдосконаленням себе як людини і козака;

  • постійно бути зібраним і ініціативним, швидко і точно виконувати накази козацької старшини, мати охайний зовнішній вигляд, суворо дотримуватися дисципліни і правопорядку;

  • свято дотримуватися кодексу лицарської честі;

  • бути принциповим і вимогливим до себе та інших з питань збереження навколишнього природного середовища, брати активну участь в заходах щодо його збереження.

Молоді козаки допризовного віку згідно з чинним законодавством в установленому порядку стають на військовий облік у військовому комісаріаті, а потім як козаки призиваються або за контрактом ідуть на військову службу до силових структур України.
5.ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА ВСЕУКРАЇНСЬКОЇ ДИТЯЧО-ЮНАЦЬКОЇ ВІЙСЬКОВО-ПАТРІОТИЧНОЇ ГРИ "ДЖУРА"

Основою організаційної структури дитячо-юнацької козацької гри "ДЖУРА" є загін (чота, взвод) - первинний козацький осередок за місцем навчання чи за місцем проживання або за інтересами.

Основною низовою організаційною одиницею козачат, джур козацьких та молодих козаків є десяток (рій), що складається з 10-15 учасників гри і ділиться на застави по 3-5 осіб у кожній.

Десятки об'єднуються в загін (шкільний клас), загони козацької молоді одного віку (школярі-однокласники) входять до складу сотні, а сотні - до куреня козацької організації навчального закладу.

На чолі кожної структурної козацької одиниці стоїть виборна козацька старшина, бажано з козаків- старшокласників та дорослих козаків-вихователів (наставників): у заставі - заставний; у десятці - отаман (десятник); у загоні - отаман, писар, обозний, осавул, хорунжий, скарбник; у сотні - отаман, писар, осавул, хорунжий; у курені - отаман, писар, обозний, осавул, хорунжий, бунчужний, скарбник, суддя, довбуш, товмач.

ОТАМАН здійснює загальне керівництво товариством дитячо-юнацької козацької гри "ДЖУРА".

ПИСАР веде канцелярію (діловодство) і разом з отаманом здійснює заходи статутної діяльності товариства. Це - заступник отамана, розпорядник, адміністратор і координатор діяльності козацького товариства, гри "ДЖУРА".

ОБОЗНИЙ відає господарством та природозахисною діяльністю козацького товариства, гри "ДЖУРА".

СКАРБНИК відає фінансами козацького товариства, гри "ДЖУРА".

ОСАВУЛ відає питаннями поведінки джур козацьких та молодих козаків, організованого виконання заходів військово-патріотичного виховання та вишколу козачат, джур козацьких і молодих козаків з питань традиційних козацьких умінь та єдиноборств.

ХОРУНЖИЙ - головний прапороносець, відає козацькими стягами й хоругвами, крім того відповідає за організацію заходів фізичного виховання козачат, джур козацьких і молодих козаків.

БУНЧУЖНИЙ завідує козацькими клейнодами - бунчуками, пірначами тощо. Відповідає за організацію заходів культурно-мистецької діяльності та виховної роботи козацького товариства гри "ДЖУРА".

СУДДЯ очолює суд козацької честі. Цей суд розбирає суперечні питання, проступки джур козацьких і молодих козаків, неправильні дії загонів та окремих представників юнацької козацької старшини, включаючи і отаманів. Суд честі незалежний ні від кого і керується лише принципами лицарського кодексу козаків та Положенням.

ДОВБУШ завідує військовими літаврами, барабаном, трубою, якими скликає товариство на Ради, збори. Довбушу підпорядкований ТРУБАЧ.

ТОВМАЧ - перекладач, знає іноземні мови.

Козацька старшина обирається терміном на один рік на звітно-виборних (Великих) Радах, в першій половині січня, як це було у запорозьких козаків (14 січня) в період Козацької Республіки, і здійснює керівництво товариством у


період між радами. Рада є найвищим органом козацького самоврядування і скликається: Курінна - на початку кожної навчальної чверті; сотенні і загонові - не рідше, як один раз на місяць.

Курінна старшина розробляє і узгоджує з керівництвом навчально-виховного закладу Регламент і Типовий план-графік діяльності куреня на рік.

Військово-патріотична гра "ДЖУРА" Українського козацтва працює під батьківською опікою дорослих козаків. Серед них є особи, які спеціально займаються виховною роботою серед джур козацьких та козачат.
Вони називаються козаками-наставниками. їх призначає місцеве або районне товариство Українського козацтва, або їх запрошують до праці самі джури козацькі та молоді козаки.

Козаки - наставники і почесні козаки входять до складу старшини Куреня як радники, беруть участь у всіх видах його роботи, але мають лише дорадчий голос і не голосують. Вони мають право первинного вето, накладати попередньо заборону на рішення Ради. Але якщо через деякий час Рада повторно ухвалить те ж саме рішення, воно набуває чинності.

Дитячо-юнацька козацька гра "ДЖУРА" має свою традиційну символіку: прапор, хоругву, бунчук, козацькі відзнаки та форму одягу встановленого зразка. Форма одягу членів організації має бути повсякденною і святковою. Повсякденною може бути одяг для занять або похідна форма одягу військово-спортивного крою; святковою, парадною -історично-традиційна: кольорові чоботи, шаровари, пояс, вишита сорочка, жупан (свитка), шапка зі шликом.

Юні козаки носять такі відзнаки:



  • на правому рукаві (10 см від верху) нашивається прапор України розміром 8x5 см;

  • на лівому рукаві (10 см від верху) нашивається крайова (обласна) емблема МОЛОДОГО КОЗАКА (форма і зміст визначаються в області) і нижче від неї на 3 см - відзнака козацької старшини:

  • ройової - жовта смужка 8x1 см;

  • загонової - дві жовті смужки 8x1 см;

  • сотенної - три жовті смужки 8x1 см;

  • курінної - одна жовта смужка 8x2 см і одна - 8x1 см.

На комірці носять 8-кутні зірочки діаметром 7-10 мм: козачата - одну: джури козацькі - дві, молоді козаки - три. Форма звертання козаків між собою "Друже" (або "Подруго" у дівчат) і прибавляють ім'я.


Поділіться з Вашими друзьями:
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   13


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал