Анотація навчальної дисципліни «Долікарська медична допомога у невідкладних станах»



Скачати 24.25 Kb.

Дата конвертації30.04.2017
Розмір24.25 Kb.

АНОТАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«Долікарська медична допомога у невідкладних станах»
Кількість кредитів ЄКТС – 4 кредити 6 семестр
І. Основна мета засвоєння курсу “Долікарської медичної допомоги у невідкладних станах» полягає у формуванні у майбутнього вчителя навичок надання першої медичної допомоги при станах, які можуть загрожувати життю людини.
ІІ. Місце навчальної дисципліни в програмі підготовки фахівців данного напряму
підготовки (спеціальності).
Дисципліна «Долікарська медична допомога у невідкладних станах» дозволяє набути студентами знань з надання медичної допомоги при невідкладних станах та травмах.
ІІІ. Основними завданнями вивчення дисципліни “ Долікарська медична допомога у невідкладних станах» є формування у майбутнього вчителя вмінь за загальноприйнятими ознаками стану хворого або потерпілого учня, визначати необхідний об’єм медичної допомоги, та не зволікаючи надавати першу медичну допомогу, спрямовану на попередження можливих ускладнень або летального наслідку. Така медична допомога вчителя є обов’язковим елементом його професійної компетентності
IV. Основні знання та уміння, яких набуває студент після опанування даної
дисципліни.
Згідно з вимогами програми студенти повинні знати:
- питання загальної та особистої гігієни;
- основні ознаки патологічних станів у дітей дошкільного і шкільного віку;
- ознаки клінічної і біологічної смерті, основи реанімаціїоснови надання допомоги при деяких патологічних станах( опіках, відмороженнях, ушкодженнях електричним струмом, отруєннях, переломах, кровотечах, пораненнях тощо) і раптових захворюваннях у звичайних умовах та екстремальних ситуаціях;
- основи долікарської діагностики, класифікацію раптових захворювань( у тому числі епідемічних процессів) та патологічних станів; - техніку надання долікарської допомоги в різних умовах, спрямовану на попередження ускладнень та порятунок потерпілого.
Студенти повинні вміти:
- володіти навичками діагностики раптових захворювань та патологічних станів(володіти навичками реанімації, вимірювати температуру тіла, артеріальний тиск, визначати та оцінювати пульс, дихання тощо);
- володіти технікою надання долікарської допомоги при травмах, кровотечах, утопленнях, задусі, ураженнях різними хімічними і фізичними факторами та при отруєннях;
- розпізнавати ознаки та надавати першу допомогу при укусах змій, отруйних комах, собак та інших тварин;
- володіти технікою десмургії, транспортної іммобілізації та тимчасової зупинки кровотеч;
- володіти технікою беззондового промивання шлунку, очисної клізми, застосування компресів, банок, гірчичників, льоду, ванн(місцевих та загальних), ін’єкцій, інгаляцій;
- користуватись доступними лікарськими препаратами;
- володіти навичками введення доступних лікарських препаратів в організм хворого при невідкладних станах(зовнішнє, внутрішнє, парентеральне);

- володіти правилами роботи в умовах стихійного лиха чи екстремальних ситуацій;
- використовувати набуті знання не тільки в побуті та особистому житті, а й у повсякденній роботі з дітьми.
V. Короткий зміст дисципліни
Тема 1. Невідкладні стани. Догляд за хворими.
Тема 2. Перша медична допомога при хворобах та невідкладних станах, що виникають при захворюваннях дихальної системи.
Тема 3. Перша медична допомога при невідкладних станах, що виникають при захворюваннях серцево-судинної системи
Тема 4. Перша медична допомога при невідкладних станах, що виникають при захворюваннях системи травлення
Тема 5. Перша медична допомога при невідкладних сечовидільної системи
Тема 6. Долікарська діагностика і надання першої медичної допомоги при коматозних станах
Тема 7. Перша медична допомога при отруєннях
Тема 8. Перша медична допомога при алергічних реакціях, анафілактичному шоці
Тема 9. Перша медична допомога при гострих психоневрологічних порушеннях
Тема 10. Долікарська діагностика та надання першої медичної допомоги при механічній задусі
Тема 11. Перша медична допомога при захворюваннях викликаних фізичними факторами
Тема 12. Травми, їх види. Ускладнення травм.
Тема 13. Закриті і відкриті ушкодження.
Тема 14. Десмургія. Транспортна іммобілізація.
Тема 15. Травми черепа, грудної клітки і живота.
VI. Назва кафедри та викладацький склад, який буде забеспечувати викладання
курсу.
Кафедра медико-біологічних та валеологічних основ охорони життя і здоров’я: старший викладач Г.М. Гусєва.
Обсяг
навчального
навантаження
на
термін
викладання
курсу.
На вивчення дисципліни відводится:
VII. Основні інформаційні джерела до вивчення диципліни.
1.
Ганджа І М Внутрішні хвороби: навчальний посібник [для студ. вищ. навч. закл.] /
Ганджа І.М.- Київ, Здоров’я, 2002. – 227 с.
2.
Неговский В. А. Основы реаниматологии: учебное пособие [для студ. высш. уч.зав. ] /
Неговский В. А. – Москва: Просвещение, 1997. – 157 с.
3.
Крістман В.М. Внутрішні хвороби з елементами догляду за хворими: навчальний посібник [для студ. вищ. навч. закл.] / Крістіан В.М. – Київ; Медицина, 2007.- 323 с.
VIII. Методи навчання.
Лекції із застосуванням електронних презентацій. Практичні заняття.
IX. Система оцінювання:
Поточний контроль: оцінювання завдань на практичних заняттях, 2 модульні контрольні роботи, виконання творчих завдань.
Підсумковий контроль:залік.
Х. Реєстрація на навчальну дисципліну: в деканаті.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал