Аналіз використання міжнародних транспортних коридорів в Україні



Скачати 50.25 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації05.01.2017
Розмір50.25 Kb.

“ENGINEERING MECHANICS & TRANSPORT 2013” (EMT-2013), 21–23 NOVEMBER 2013, LVIV, UKRAINE
104
Аналіз використання
міжнародних транспортних
коридорів в Україні
Валентина Чеклова
1
, Юрій Панченко
2
,
Ірина Костиря
3
Кафедра Організація перевезень та управління на залізничному транспорті, Донецький інститут залізничного транспорту, УКРАЇНА, м. Донецьк, вул. Артема 184,
1
E-mail: zavoput@mail.ru
2
E-mail: yurich1357@gmail.com
3
E-mail: mala1209@yandex.ua
Abstract – The article analyzes the international transport
corridors concerning Ukraine. We consider separately each of
the corridors, their length along grated Ukraine as rail and
road journey. The features of the data corridors, their
disadvantages. Create ITC and entering them into the
international transport system is recognized nationwide
priority direction of development of the transport system of
Ukraine. Since 1998, implemented a number of important
tasks "Program establishment and operation of a national
network of international transport corridors Ukraine". On the
infrastructure ITC, new technologies, the development of
information systems, conducting research. The fact that the
state has a very high coefficient of transitivity (Transport
attractive) and therefore recovery, development and expansion
of transport corridors is important for Ukraine.
Ключові слова – МТК (міжнародні транспортні коридори), Пан-європейський №3, Пан-європейський №5,
Пан-європейський №7 Дунайський (водний), Пан-
європейський №9, маршрут, транспортна система.
I. Вступ
Україна має суттєві переваги щодо залучення міжнародних перевезень своєю територію та під- вищення власного транзитного потенціалу через роз- виток системи міжнародних транспортних коридорів
(МТК), оскільки розміщена в центрі основних зв'язків між Західною і Східною Європою. Крім того, через
Україну проходить найкоротший шлях в Азію, між
Балтійським, Чорним і Каспійським морями та
іншими регіонами. Велику роль відіграє і вихід
України до Чорного моря, та її досить розвинуте портове господарство. Можлива поява і нових зв'язків зі створенням нових транспортних шляхів на
Закавказзі, у країнах Скандинавії та Балтики, від- новлення та поглиблення зв'язків із використанням річки Дунай та інших рік.
Відмічаючи вигідне геополітичне положення, не слід виключати й негативні фактори, що виникають у більшості випадків із вирішенням економіко-по- літичних питань як внутрішнього, так і зовнішнього характеру. Передбачення можливої появи та завчасну підготовку до нейтралізації, і зменшення негативних явищ можна забезпечити за умови розробки науково- обґрунтованих підходів до формування загальної моделі організації міжнародних перевезень в напрямках МТК, які повинні представляти єдині тех- нологічні комплекси, що відповідають міжнародним нормам і функціонують в умовах уніфікованого законодавства.
II. Основний матеріал дослідження
Пан-європейський транспортний коридор №3 проходить теріторією Німеччини, Польщи та України за маршрутом Берлін (Дрезден) – Вроцлав – Львів –
Київ. На території України залізничний маршрут цього транспортного коридору становить 648 км і є повністю електрифікованим, двоколійним і облад- наний пристроями автоблокування, а протяжність автомобільних доріг загального користування складає
617 км. Трансєвропейський транспортний коридор № 3 дає імпульс для динамічного просторового розвитку територій в зоні його впливу, сприяє створенню
єдиного торгового ринку та подальшої інтеграції
європейськіх країн. Пряме залізничне сполучення від
Дрездена до Львова поставило завдання прокладання нових шляхів європейського стандарту в напрямку
Мостицька – Львів та будівництва нового міжна- родного вокзального комплексу. Маршрут коридору електрифікований від Києва до Львова з виходом у
Європу. Цей напрямок є одним з найбільш заван- тажених. Цей транспортний коридор дає можливість підсилити основний стратегічний напрямок на Львів, як туристичний центр. В той же час він має зв'язки з основними туристично – рекреаційними територіями регіону.
Пан-європейський транспортний коридор №5 про- ходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Сло- ваччини та України за маршрутом Трієст – Любляна –
Будапешт – Братислава – Ужгород – Львів. Існуюча залізнична інфраструктура транспортного коридору повністю електрифікована, двоколійна й обладнана пристроями автоблокування, за більшістю показників, відповідає загальноєвропейським вимогам, за винят- ком тунелю Бескид – Скотарське. Важливою проблемою транспортного коридору № 5 на території
України для автомобільного та залізничного сполу- чення є подолання Карпатських гір. Що стосується залізничного сполучення, то суттєвою перешкодою при облаштуванні цього МТК є одноколійний
Бескидський тунель, який побудований ще в 1886 році та на цей час його технічний стан вкрай незадовільний. Тунель значно обмежує швидкість руху поїздів, пропускну та перевізну спроможність всього коридору та через це перешкоджає нарощу- ванню обсягів перевезень. Подальше погіршення його
інженерно – геотехнічного стану може призвести до повного припинення руху поїздів в даному напрямку.
Дунайський водний Пан-європейський транспортний коридор №7 проходить територією Австрії, Угорщини,
Югославії, Болгарії, Румунії, Молдови та України.
Протяжність по території нашої держави становить 70 км. У 2004 році введено першу чергу проекту із відновлення глибоководного судноплавного ходу Дунай
Чорне море, який дозволить активізувати діяльність українських транспортних підприємств і збільшити вантажообіг на українській ділянці.
Lviv Polytechnic National University Institutional Repository http://ena.lp.edu.ua

“ENGINEERING MECHANICS & TRANSPORT 2013” (EMT-2013), 21–23 NOVEMBER 2013, LVIV, UKRAINE
105
Пан-європейський транспортний коридор №9 про- ходить територією Фінляндії, Росії, України, Білорусі,
Молдови, Румунії, Греції за маршрутом Гельсінкі –
Санкт-Петербург – Вітебськ – Київ (Москва) – Одеса
(Кишинів) – Пловдів – Бухарест – Александруполіс.
Його довжина територією України становить 1496 км залізничних шляхів і 996,1 км автомобільних.
Передбачений основний напрямок руху коридору проходить по території України, по магістралях М-01
і М-05 від кордону з Білоруссю через Чернігів та Київ до Одеси. У 2004 році завершено будівництво першої черги швидкісної автомагістралі в напрямку Жашків –
Червонознам'янка. Відновлення автомобільної дороги за вказаними напрямками дозволить проїзд авто- поїздів загальною масою до 40 тонн, що не тільки сприятиме підвищенню обсягів перевезень у міжнародному сполученні, та й істотно збільшить геомеханічні навантаження на грунт інженерних споруд цього МТК.
Транспортний коридор Гданськ-Одесса проходить територією Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини та
України за маршрутом Трієст – Любляна – Буда- пешт – Братислава – Ужгород – Львів. По території
України протяжність складає 266 км залізничних шляхів і 338,7 км автодоріг. Значення цього шляху полягає в тому, що значно скорочується плече транс- портування вантажів з країн Північної та Західної
Європи до країн Близького Сходу та Північної
Африки і навпаки. Скорочення відстані перевезень порівняно з морським маршрутом навколо європейсь- кого континенту становить від 2000 до 3500 км.
Разом з Європейським транспортним коридором, до складу якого входять поромні переправи через Чорне та Каспійське моря, залізниці Закавказзя та Туркме- ністану, новий коридор забезпечить мінімальну відстань перевезень з країн Балтійського басейну в країни Кавказького регіону та Центральної Азії.
У сполученні Гданськ – Одеса першочергового значення набувають комбіновані перевезення цінних вантажів, тому найважливішими критеріями для но- вого коридору стануть термін та швидкість перевезень і безпека.
Останній транспортний коридор, який має розвиток на території нашой держави – Европа – Кавказ – Азия
(ТRАСЕСА). Важливим досягненням TRACECA є створення умов найбільшого сприяння для перевезення гуманітарних вантажів для Афганістану. Введення пільгових коефіцієнтів до діючих тарифів на перевезення вантажів до цієї країни дало змогу перевезти коридором TRACECA половину усіх будівельних та гуманітарних вантажів. Застосовуються також пільгові тарифи на залізничні перевезення вантажів із країн Західної Європи через Іллічівськ –
Поромна, порти Поті, Батумі до країн Кавказу,
Середньої та Центральної Азії. Варто зазначити, що система транспортування коридором ТRАСЕСА поки що недостатньо ефективна: тривалі простої вантажів на кордоні, багато часу займають перевалки вантажу у портах. Транспортна мережа недостатньо розвинена, не вистачає інвестицій, основні надії покладаються на фінансування з боку Європейського банку. І це в той час, коли Росія прискореними темпами створює альтернативні Євразійські транспортні коридори
Транссиб та «Північ-Південь».
Висновок
На сьогодні транспортна система України не цілком готова до належних обсягів забезпечення міжна- родних транзитних перевезень. Основними напря- мами розбудови національної мережі міжнародних транспортних шляхів в Україні є:
модернізація ділянок МТК, що обмежують їх пропускну спроможність;
• гарантування відповідності технічних засобів і транспортної мережі міжнародним стандартам;
• забезпечення європейських стандартів якості перевезень – швидкості, безпеки, сервісу, збереження вантажів, інформаційного обслуговування;
• підписання та дотримання міжнародних доку- ментів, якими керуються інші європейські держави в регулюванні роботи транспорту;
• розвиток інфраструктури для всіх видів транспорту.
Але все ж таки в Україні проведена значна робота з вдосконалення нормативно-правової бази. Прийнято
Закони України: «Про транзит вантажів», «Про транспортно-експедиторську діяльність»,
«Про
єдиний збір, який справляється у пунктах пропуску через державний кордон України», «Про концесії на будівництво та експлуатацію автомобільних доріг», внесено зміни до Закону України «Про податок на додану вартість» в частині звільнення від сплати ПДВ робіт та послуг при здійсненні транзитних перевезень та пасажирів. Україна приєдналась до Конвенції про міжнародні залізничні перевезення (КОТІФ) та до
Європейської угоди про важливі лінії міжнародних комбінованих перевезень.
References
[1] Ministry of Infrastructure of Ukraine. «NETWORK
INTERNATIONAL TRANSPORT CORRIDORS IN
UKRAINE», mtu.gov.ua. [Online]. Available: http://www.mtu.gov.ua/uk/show/transports.html.
[Accessed: July. 08, 2010].
[2] International Relations «International transport corridors and Ukraine.», http://osvita.ua/[Online].
Available: http://osvita.ua/vnz/reports/international- relations/19430/. [Accessed: May. 14, 2011].
Lviv Polytechnic National University Institutional Repository http://ena.lp.edu.ua


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал