Аналіз виховної роботи в Баришівському нвк «гімназія загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» за І семестр 2016 2017 н р



Скачати 108.09 Kb.
Дата конвертації11.05.2017
Розмір108.09 Kb.
Аналіз виховної роботи

в Баришівському НВК

« гімназія - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів »

за І семестр 2016 - 2017 н. р.
  Виконуючи  завдання  і  реалізуючи основні принципи виховної роботи, Баришівський НВК «гімназія - загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів» у І семестрі 2016 - 2017 н.р. орієнтувався  на  нормативно – правову базу з питань  виховної роботи, а  саме Закони України « Про освіту », «Про загальну середню освіту », « Про охорону дитинства », «Концепцію виховання дітей та молоді », «Концепцію громадянського виховання », «Національну доктрину розвитку освіти », «Конвенцію про права дитини »,  « Декларацію прав дитини »  та нормативно – правові акти, документи  Міністерства освіти і науки України, обласного управління освіти, органів місцевого самоврядування.

Виховна робота педагогічного колективу Баришівського НВК була підпорядкована проблемній темі « Становлення та розвиток особистості учня на основі національних і загальнолюдських цінностей ». У минулому навчальному році виховна робота була спланована та спрямована на досягнення головної мети – формування та розвиток соціально - зрілої, творчої особистості – громадянина України.

В основу діяльності Баришівського НВК покладено принцип гуманізму, демократизму, поєднання загальнолюдського і національного взаємозв’язку, розумового, морального, фізичного і естетичного виховання, науковості, диференціації, індивідуалізації змісту і форм освіти, розвиваючого характеру навчання.

Виховна робота НВК була спрямована на вирішення таких завдань:

• створення умов для розумового, духовного, морального, фізичного розвитку учнів;

• турбота про здоров'я учнів, пропаганда здорового способу життя;

• естетичне, екологічне та трудове виховання як одна з складових підготовки учнів до дорослого життя;

• продовження сумісної роботи психолого - педагогічної служби з педагогами, учнями, батьками;

• виховання громадсько - патріотичних якостей завдяки продовженню краєзнавчої та воєнно - патріотичної роботи.

Над реалізацією мети  і завдань виховної роботи в НВК  в І семестрі  працювало 12 класоводів 1 - 4 класів, 15 класних керівників 5 - 11 класів,  педагоги - організатори, практичний психолог, 2 заступники директора з НВР, заступник директора з ВР, соціальний педагог.

Аналіз стану виховної роботи в Баришівському НВК «гімназія - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» за І семестр показав, що педагогічний колектив НВК в своїй роботі використовує основні нормативні документи про школу, плідно працює у напрямку національного та громадянського виховання учнів, формування у них свідомого ставлення до навчання і праці, створення життєдіяльних класних колективів.

Пріоритетними напрямками роботи були:



  • формування особистих рис громадян України, національної свідомості та самосвідомості учнів;

  • виховання поваги до Конституції та законодавства України, державної символіки;

  • формування високої мовної культури, оволодіння українською мовою;

  • утвердження принципів загальнолюдської моралі на основі відновлення історичної пам’яті;

  • збагачення народних традицій, звичаїв;

  • виховання свідомого ставлення до навчання, розвиток пізнавальної активності та культури розумової праці;

  • формування творчої працелюбної особистості, виховання цивілізованого господаря;

  • збереження повноцінного фізичного розвитку учнів, охорони та зміцнення здоров’я;

  • формування екологічної культури учнів, гармонії їх відносин з природою;

  • створення умов для творчого розвитку природних обдарувань дитини, залучення учнів до різноманітної діяльності, самореалізації;

  • посилення уваги до питань морально-естетичного виховання, створення системи успішної профілактики відхилень у поведінці учнів;

  • створення умов для соціального захисту дітей, особливо

  • дітей - сиріт та дітей, що залишилися без батьківського піклування;

  • покращення психолого-педагогічної допомоги дітям, батькам, сім’ям;

  • організація педагогічно-доцільної системи учнівського самоврядування;

  • доцільне використання можливостей позашкільних навчальних закладів для організації позакласної та позашкільної роботи.

Визначення даних напрямків і завдань виховної роботи було зроблено завдяки всебічному вивченню соціально - педагогічних умов діяльності НВК. Були вивчені і проаналізовані контингент учнів (складено соціально-педагогічний паспорт НВК ), зроблено аналіз педагогічних кадрів, зокрема класних керівників.

Всі класні керівники багато уваги приділяють своїм учнівським колективам, індивідуальній роботі з дітьми, організації позаурочної пізнавальної діяльності, укріпленню контактів з батьками, взаємодії з учителями – предметниками.

Велика увага приділялась питанню охорони дитинства. У соціально-педагогічному паспорті школи відображені всі категорії дітей, які можуть потребувати і потребують допомоги. Ці діти користуються особливою увагою. Класні керівники та психолог НВК Болосова Л.С. вивчали умови їх проживання, матеріальний стан сімей, де вони виховуються. При потребі надавалась необхідна допомога у вигляді безкоштовного харчування, святкових запрошень і подарунків.

План виховної роботи НВК був спрямований на реалізацію основних завдань і пріоритетних напрямків з урахуванням народного календаря, традицій НВК« гімназія - загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів » та загальнодержавних свят. Всі заходи були проведені в зазначені терміни і на достатньому організаційному та художньо - естетичному рівні.

Учні 8-11 класів відвідували районний центр зайнятості. Було проведено конкурс малюнків « Твоє майбутнє у твоїх руках » та конкурс рефератів «Хочу мати професію…», а також учні школи прийняли участь у профорієнтаційному змагально – мотиваційному заході серед учнівських команд у 2016 році « Обери майбутнє » та здобули ІІ місце.

Одним із важливих напрямків виховної роботи було ціннісне ставлення до батьківщини, формування екологічної культури і гармонії їх відносин з природою, збереження традицій. Учні школи взяли участь в фото – квесті

« Моя маленька Батьківщина », долучилися до акції « Збережемо легені планети » - збирання макулатури та приймали участь у благодійній осінній яр марці.

Багато цікавих ідей було втілено завдяки учнівській раді школи, яку очолював педагог - організатор Болосова Л.С. Робота у відділах учнівського самоврядування була спрямована на формування в учнівському колективі таких основних принципів, як : толерантність, самоорганізація, демократичне обговорення рішень, які приймаються, повага до інтересів, достоїнства та думки кожного з учасників навчально-виховного процесу. Учні 10-А класу створили лекційну групу яка протягом взяла на себе обов’язки щодо інформування громади НВК про найважливіші та пам’ятні події в державі та світі. Члени учнівського самоврядування НВК продовжили активно працювати в рядах районного органу молодіжного самоврядування «Альянс». Продовжує роботу власний сайт НВК основним завданням якого є полегшення спілкування між батьками, учнями і вчителями. Постійно члени активу НВК проводили рейди «Живи, книго!», «Твій зовнішній вигляд», «Кинь цигарку». Протягом семестру проводилися робочі та тематичні лінійки по інформуванню громади НВК про події державної та світової значущості. Також протягом даного семестру велика увага приділялася фізичному розвитку дітей, учні нашого НВК проводили малі Олімпійські ігри серед 1 – 11 класів. Учні взяли участь в таких видах змагань : 1 – 2 та 3 - 4 класи спортивні естафети, 5 – 6 класи спортивні естафети, 7 – 8 класи юнаки грали у футбол, 7 – 8 класи дівчата грали у піонербол, 9 – 11 класи грали у волейбол. Також учні нашої школи брали участь у районних змаганнях : - з легкоатлетичного кросу де Івченко Марина посіла І місце ( 7 Б клас ) та Лужевський Олександр ІІІ місце ( 5 В клас ), а команда посіла ІІ місце ; у « Козацьких забавах » - команда зайняла ІІІ місце ; в змаганні з міні футболу серед юнаків 2002 – 2003 року народження команда зайняла І місце ; з волейболу серед юнаків – команда зайняла V місце.

До міжнародного дня грамотності учні приєдналися до написання диктанту.

В Баришівському НВК учні долучилися до збору новорічної гуманітарної допомоги для військовослужбовців котрі перебувають в зоні АТО. Дуже багато було зібрано продуктів, предметів гігієни, речей, листівок, новорічних іграшок, та оберегів зроблених власними руками. Найактивнішим себе проявив 4 В клас.

В стінах Баришівського НВК працювала «Майстерня Діда Мороза» де учні виготовляють новорічні іграшки , листівки та різноманітні прикраси для святкових ялинок смт. Баришівки та військовослужбовців котрі перебувають в зоні АТО. Найактивнішими були учні 5 - А, 3 - В та 5 - Б класів.

Протягом семестру щомісяця проводилися засідання учнівської ради на яких розглядалися питання щодо планування роботи на наступний місяць, проведення загальношкільних акцій і конкурсів, рейдів та ін..

В плані роботи на наступний семестр основним пунктом є подальше виховання в учнів почуття відповідальності за себе і результати своєї роботи, формування навичок самоорганізації та самодисципліни, свідомого ставлення до своїх вчинків та їх наслідків.

Значна робота з організації превентивного виховання проводилася у позаурочний час класними керівниками. Були проведені тижні здорового способу життя, Тиждень безпеки життєдіяльності, Тиждень протипожежної безпеки, проведені заходи, присвячені Всесвітньому дню здоров’я. Класоводи та класні керівники систематично проводили інструктажі з безпечної поведінки в НВК, вдома, на вулиці, на дорогах, на водоймах і т. ін. Учні НВК провели конкурс «Молодь обирає здоров’я»( Болосова Л.С., Трофімова Н.В.). Старшокласники двічі приймали участь у військово – патріотичних зборах, які організувала Всеукраїнська громадська організація « Громадський рух « За майбутнє »», де вибороли І місце та були відзначені подяками .

В напрямку Ціннісне ставлення до себе були проведені виховні години:

« Як стати успішним » ( Летяк В. Г. 4 - В кл. ) ; « Як боротися з лінощами », « Характер людини, як він формується », «Відпочинок на льоду. Основні правила безпеки під час зимового відпочинку. Катання на ковзанах. Ополонка », « Переохолодження. Допомога під час переохолодження або обмороження », « Пожежнонебезпечні об’єкти. Пожежна безпека під час новорічних свят », « Поняття про джерела струму, їх небезпечність для життя та здоров’я людини » ( Залевська Н.О. 3 - Б кл. ); « Слідкуйте за осанкою тіла» ( Ткаченко Л.І. 2 - В кл ); « Ми за здоровий спосіб життя » ( Некрасова Л.Г. – 1- А); « Техніка безпеки та неухильне виконання вимог техногенної та пожежної безпеки », « Як стати другом », « Незнайомці та незнайомі предмети », « Голодомор – трагедія українського народу », « Що таке благодійність » ( Мищенко Г.В. 5 – В кл. );

Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей, навколишнього середовища було висвітлено в таких заходах, як, « Козацькому роду нема переводу », ( Летяк В. Г. 4 - В кл. ) ; свято « Українські вечорниці » ( Шмерига І.В. 3 - А кл. ) ; « Вони пішли у вічність, щоб Україну зберегти », « Голодомор. Пам’ять не згасає » ( Летяк В. Г. 4 – В кл. ) ; Майстер – клас « Збереження життя зеленій красуні » - виготовлення новорічних букетів, « Українські вечорниці » ( Шмерига І.В. 3 - А кл. ) ; « Природа в різні пори року »,

« Життя птахів взимку » (Ткаченко Л.І. 2 - В кл. ); « Що таке порядність »,

« Звичаї та обряди українців », « Вони пішли у вічність, щоб Україну зберегти », « Голодомор. Пам’ять не згасає » ( Летяк В. Г. 4 - В кл. ) ;

« Етика спілкування з людьми старшого віку та однолітками », « Як діяти у конфліктній ситуації », « Толерантність – це ….» (Л.В. Симоненко 6 - А );

« Про звички, корисні і шкідливі » ( Гаращенко С.О. 8 - А ) ;

Ціннісне ставлення до праці класоводи та класні керівники прививали учням шляхом бесід:

« Пташині їдальні », « Малюнки воїнам АТО » ( Некрасова Л.Г. – 1- А );

3 рази в цьому семестрі працював трудовий десант «Чистий двір» - учні НВК працювали на пришкільних ділянках, приймали участь в прибиранні пришкільної території.

Класними керівниками були проведені бесіди та виховні години :

« Козацькому роду нема переводу », « Техніка безпеки та неухильне виконання вимог техногенної та пожежної безпеки », « Як стати другом »,

« Незнайомці та незнайомі предмети », ( Залевська Н.О. 3 – Б кл. );

« Голодомор – трагедія українського народу », « Що таке благодійність » -

( Мищенко Г.В. 5 - В кл. );

« Слідкуйте за осанкою тіла », « День захисника Вітчизни », « День Української писемності », « Новий рік » ( Ткаченко Л.І. 2 - В кл );

« Ми за здоровий спосіб життя » , « Пташині їдальні », « Малюнки воїнам АТО » ( Некрасова Л.Г. – 1 - А );

Майстер – клас « Збереження життя зеленій красуні » - виготовлення новорічних букетів, година кмітливих « Що, де, коли ? » , « Українські вечорниці » ( Шмерига І.В. 3 – А кл. ) ; бесіда « профілактика

тютюнопаління », перегляд відеофільму « ВІЧ та СНІД »

(Л.В. Симоненко 6 – А кл. );

« В школі - в ріднім домі », « Як допомогти товаришу », « Самолюб нікому не люб » ( Тивоненко С.І. 2 - Б ).

Особлива увага педагогічного колективу НВК приділялась мотивації участі учнів до участі у конкурсах, фестивалях, змаганнях.

Учні НВК постійно приймають участь у районних заходах. Такими були День Баришівського району, профорієнтаційний змагально – мотиваційний захід серед учнівських команд у 2016 році « Обери майбутнє » , День памяті жертв Голодомору, районна інтелектуальній гра “Підліток і право”, де команда гімназії “Адвокат” зайняла І місце, фестиваль для дітей-інвалідів та дітей з ООП “Повір у себе”,

Учні та вчителі приєдналися до акції « Червона стрічка » та відзначили всесві́тній день боротьби́ зі СНІДом. На дану тематику були проведені бесіди, лекції, відеоролики і фільми, роздано дітям матеріал на відповідну тематику.

Протягом 2016 – 2017 навчального року були проведені предметні та тематичні тижні: олімпійський, хімії та біології, української писемності, безпеки життєдіяльності, місячник правознавства, тиждень англійської мови.

Учні 1-11-х класів побували на різноманітних екскурсіях, відвідували музеї, виставки та ін. НВК тісно співпрацює з районною дитячою бібліотекою.

70% учнів задіяні у гуртках ЦПР «Мрія», РБК, музичній школі та ДЮСШ.

В І семестрі у закладі виступали артисти дитячих театрів, які представили на розгляд юних глядачів нові, цікаві, сповнені виховного характеру вистави. Неодноразово були організовані походи на дитячі та тематичні вистави до ЦПР «Мрія» та РБК.

Усі заплановані традиційні свята були проведені. Це і Перший дзвоник, День Вчителя, Покровський ярмарок , свято Осені, день св. Миколая, Новорічні свята.

У І семестрі 2016 – 2017 навчальному році було продовжено роботу постійно діючого батьківського всеобучу, на якому були висвітлені питання взаємовідносин батьків та дітей. Навчання проводились за віковими групами: молодший шкільний вік, середній шкільний вік, старший шкільний вік. До роботи батьківського всеобучу було залучено працівників соціальних служб, кримінальної міліції, психолога НВК.

Головним завданням НВК є формування і розвиток високоінтелектуальної, свідомої особистості з громадянською позицією, готової до конкурентного обрання свого місця в житті, тому виховання органічно поєднується з процесом навчання дітей, оволодінням основ наук, багатством національної і світової культури.

Аналіз виховних заходів показує, що виховна робота в НВК проводиться на належному рівні. У класах створюються сприятливі умови для інтелектуального, духовного, морально-етичного, фізичного розвитку школярів. Учням надається можливість реалізувати власні творчі здібності в різних видах діяльності: ігровій, фізично-оздоровчій, суспільно-корисній, національно-громадській, навчально-пізнавальній та духовно-етичній.



Однак всім потрібно попрацювати над покращенням поведінки учнів і запізнення на уроки та взагалі відвідування навчальних занять учнями, долучати до даної проблеми НВК, батьків, громадськість. Всім класним керівникам продовжити роботу над впровадженням освітньо – виховного проекту з громадянсько - патріотичного виховання « Наш край – Баришівщина ».

Успіх виховного процесу залежить від стосунків між педагогом і учнем, які повинні будуватися на підставі співдружності і ділового партнерства. Вчитель і учень – рівноправні суб’єкти навчально-виховної діяльності. Тому слід більшу уваги приділяти стимулюванню внутрішньої і зовнішньої активності учнів, їх оптимальної участі в суспільній діяльності у справі виховання.

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал