Алгоритм роботи з дітьми пільгового контингенту



Скачати 46.73 Kb.
Дата конвертації25.12.2016
Розмір46.73 Kb.
Алгоритм роботи з дітьми пільгового контингенту

  1. Виявлення учнів пільгового контингенту.

  2. Обстеження житлово–побутових умов проживання дітей пільгового контингенту, складання актів.

  3. Збір об’єктивних даних, що підтверджують належність дітей до пільгової категорії.

  4. Ведення систематичного обліку роботи з дітьми.

  5. Відвідування дітей удома, вивчення психологічного клімату в сім’ї, виявлення потреб сім’ї.

  6. Виявлення взаємовідносин учнів в колективі, і мікроколективі, між групові зв’язки (соціометрія, тестування тощо).

  7. Вивчення морально – психологічного клімату в класі.

  8. Вивчення індивідуальних психологічних якостей дітей (тестування, анкетування тощо).

  9. Складання психолого–педагогічної характеристики учня, що належить до пільгової категорії.

  10. Вивчення ступеня дотримання вчителями педагогічного такту, делікатності в спілкуванні з учнями, дотримання педагогічної етики.

  11. Контроль за відвідуванням уроків, контроль харчування, медичних оглядів.

  12. Контроль за станом здоров’я, формування засад здорового способу життя.

  13. Вивчення рівня розвитку класного колективу, ролі та позиції дітей в колективі.

  14. Вивчення прав дитини («Конвенція про права дитини», Укази Президента та ін.).

  15. Включення дітей у колективну діяльність, додержання принципів природо відповідності та гуманізму.

  16. Виявлення природних нахилів, обдарованості, створення ситуації успіху.

  17. Залучення дітей пільгового контингенту до роботи в МАН, занять в гуртках та секціях спортивного та художньо-естетичного напрямів.

  18. Здійснення активних форм роботи (диспутів, вікторин, літературних і тематичних вечорів, рингів, дискусій та ін.), що спрямовані на формування в учнів загальнолюдських цінностей та рис загальнолюдської моралі.

  19. Проведення індивідуальної роботи (класний керівник, психолог, соціальний педагог) з батьками, неформальними лідерами (бесіди, тренінги-спілкування, соціально-рольовий, рефлективно – прогностичний, психосаморегуляції), індивідуальні програми створення умов психолого–педагогічного комфорту.

  20. Проведення індивідуальної роботи, організація додаткових занять та допомоги (учнівської та вчительської) з невстигаючими дітьми.

  21. Проведення батьківських лекторіїв на теми зміцнення здоров’я, профілактики шкідливих звичок, формування засад здорового способу життя, соціального захисту дітей пільгових категорій.

  22. Індивідуальна робота з вчителями, що припускаються відхилень від педагогічних вимог у навчально–виховному процесі.


Діти соціально незахищених категорій

Які учні належать до соціально незахищених категорій?

- діти-сироти;

- діти позбавлені батьківського піклування;

- діти-напівсироти;

- діти, яких виховує одинока мати;

- діти з багатодітної родини;

- діти, які постраждали внаслідок аварії на ЧАЕС;

- діти з вадами;

- діти з малозабезпеченої родини;

- діти із неблагополучних сімей.

Щоб визначити учнів, які належать до категорії соціально незахищених, насамперед потрібно провести обстеження умов життя й виховання дітей. Після обстеження складаються списки таких учнів. Списки складаються на основі актів обстеження умов життя та виховання дітей (акт обстеження матеріально-побутових умов життя учня), а також доданих до них відповідних документів. Списки потрібні для своєчасного надання відповідної допомоги учневі, який її потребує.

СИРОТА – це дитина, у якої:

- батьки померли;

- мати померла, дані про батька у свідоцтві про народження дитини були записані за вказівкою матері.

ПОЗБАВЛЕНІ БАТЬКІВСЬКОГО ПІКЛУВАННЯ – це дитина, яка залишилася без батьківського піклування, тому що:

- батьки були позбавлені батьківських прав;

- дитину відібрали у батьків за рішенням суду;

- батьки визнані судом без вісті відсутніми;

- батьки визнані судом померлими;

- батьки визнані недієздатними;

- батьки знаходяться в місцях позбавлення волі;

- батьки знаходяться під вартою під час слідства;

- батьки знаходяться у розшуку;

- тривала хвороба батьків, яка зашкоджує виконанню батьківських обов’язків;

- батьки невідомі.

ДИТИНА-НАПІВСИРОТА – це дитина, в якої помер один з батьків.

ДИТИНА ОДИНОКОЇ МАТЕРІ – це дитина, яку виховує тільки мати, тому що:

- дані про батька у свідоцтві про народження дитини були записані за вказівкою матері;

- батько дитини помер (або батько дитини визнаний судом без вісті відсутнім, або батько дитини визнаний судом померлим, або батько дитини визнаний недієздатним, або батько дитини

знаходиться в розшуку), до того ж, призначити дитині пенсію через втрату годувальника неможливо, бо він не мав достатньо трудового стажу.

Одинокі матері стоять на обліку в УТСЗН та отримують там на дитину допомогу одинокої матері.

З БАГАТОДІТНОЇ РОДИНИ – це дитина, яка мешкає в родині, де виховується три та більше дітей до 18 років (зокрема, які знаходяться під опікою або піклуванням).

ДИТИНА, ЯКА ПОСТРАЖДАЛА ВНАСЛІДОК АВАРІЇ НА ЧАЕС – це дитина, у якої:

- батьки або один з батьків мають статус постраждалого внаслідок аварії на ЧАЕС, що підтверджено посвідченням.

ДИТИНА З ВАДАМИ – статус дитини з вадами надає медичний заклад ( є посвідчення)

З МАЛОЗАБЕЗПЕЧЕНОЇ РОДИНИ. Малозабезпечена родина – це родина, яка стоїть на обліку в УТСЗН та отримує там допомогу.

ДІТИ ІЗ НЕБЛАГОПОЛУЧНИХ СІМЕЙ. При перших відомостях про несприятливі умови життя та виховання неповнолітніх потрібно:

- обстежити умови проживання підопічного;

- про результати обстеження повідомити адміністрацію школи для проведення відповідної профілактичної роботи на рівні навчального закладу.

- у випадку, коли проведена робота не дала позитивних результатів або обставини вимагають термінових заходів, потрібно попередити опікунську раду, службу у справах дітей, правоохоронні органи, лікарів, управління соціального захисту населення. Дану сім’ю взяти під контроль, поставити

на облік як неблагополучну і надавати допомогу спільно з іншими установами та організаціями, у кожному випадку індивідуально.



- створити банк даних про такі сім’ї, систематично проводити профілактичну роботу

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал