Афінська система виховання



Скачати 61.48 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації07.06.2017
Розмір61.48 Kb.

Афінська система
виховання


Система виховання – це сукупність взаємопов’язаних цілей і принципів організації виховного процесу, методів і прийомів їх поетапної реалізації в межах певної соціальної структури (сім’ї, школи, держави) та логіки виконання соціального замовлення. При цьому, будь-яка система виховання замовлена конкретним суспільством і існує доти, поки зберігає свою значимість, Тому вона має
конкретно-історичний характер. Людству відома педагогічна спадщина давніх цивілізацій, епохи Античності, Середньовіччя, Відродження, Нового часу і Новітнього часу.

Афінське виховання


— система виховання, яка склалася у
давньогрецькому місті
-
державі Афінах у
V
ІІ –

V
ст.ст. дон. е. Поряд зі спартанським
вихованням була однією з найбільш відомих
систем виховання у Давній Греції


Афіни являли собою
найбільш розвинуту
рабовласницьку
державу –
демократичну
республіку, яка
досягла свого
розквіту уст. до
н.е.
Афіни залишили
людству
неоціненний спадок
у царині філософії,
мистецтва,
літератури,
педагогіки.

Афінська система виховання


Вихованню та навчанню дітей
і юнацтва в Афінах
надавалося великого
значення.


Афіняни прагнули
гармонійного поєднання
розумового, естетичного і
фізичного розвитку людини,
оскільки вважали ідеальним
того, хто прекрасний яку
фізичному, такі в
моральному




Афінська система виховання



Але у рабовласницькому суспільстві
фізична праця вважалася обов'язком
винятково рабів


Загальна спрямованість афінської
виховної системи –

презирство до праці та
рабів


Етапи виховання


Усі вільні афіняни до 7 років виховувались вдома
і отримували домашнє виховання. Коли хлопчику
із заможної родини виповнювалося 7 років, він
ішов на навчання до приватних і громадських
навчальних закладів.


Дівчатка продовжували виховуватися вдома,
навчаючись вести хатнє господарство. Афінська
традиція передбачала для дівчини винятково
домашнє виховання, коли дівчина отримувала
елементарні навички читання та письма, а також
музичну підготовку





Початкову освіту (7 –
13-
14 років)
хлопчики отримували у школах
граматиста і кіфариста. Ці школи
ще мали назву мусичних
.



У школі хлопчиків навчали читанню,
письму, лічбі. Зазвичай діти
відвідували обидва типи шкіл
одночасно





Заняття у школі
вели вчителі
-
дидаскали
.
До
школи дітей
супроводжував
один з рабів –

педагог

(провідник
дитини –

дослівно).



Етапи виховання


У школі кіфариста діти
отримували
літературне і
естетичне виховання.
Основні предмети –

музика, спів,
декламація. Альфа і
омега навчання –

вивчення поем Гомера
“Іліада” та “Одісея”.




Музичні інструменти Давньої Греції




Етапи виховання


Наступний етапу
навчанні давнього
афінянина наступав у
13-14-
річному віці,
коли хлопчики
вступали до
гімнастичної школи –

палестри (школи
боротьби). Там суттю
освіти вважався
розвиток культури
тіла




Етапи виховання


Тут упродовж двох
років учні
інтенсивно
займалися
п'ятиборством, яке
включало в себе
плавання, біг,
стрибки, метання
списа та диска




Для найбільш забезпеченої частини молоді наступним
щаблем освіти могли стати громадські заклади –

гімназії. У
гімназіях вдосконалювали свою освіту юнаки 16
-
18 років,
де вивчали філософію, політику, літературу, риторику,
діалектику. У цих навчальних закладах молодь завжди
мала нагоду послухати виступи популярних політиків та
філософів



Завершувалася освіта афінських юнаків уроків в ефебіях



громадських закладах з
удосконалення військової майстерності.
Упродовж двох років молоді люди вивчали
військове ремесло побудову укріплень,
керування військовими машинами, несення
служби у міських гарнізонах, їзда верхи,
стрільба злука, метання дротиків.



Афінська система виховання

До 7 років –

сімейне виховання (розвиток
фізичних сил, почуття краси і формування
моральних установок.
З 7 – 12 – мусичні школи (читання,
письмо,арифметика, поезія, музика, танці,
граматика).
З 12 – 16 років – школа палестра (біг, боротьба,
стрибки, метання диска та списа, підготовка
до участі в громадських змаганнях.
З 16 – 18 років – гімнасія (Академія, Лікей,
Кіносарг) – філософія, література, політика.
З 18 – 20 років – ефебія (політичні науки,
правознавство, професійна військова
підготовка у таборах)


Усе виховання в Афінах було
пронизане принципом змагальності


агоністика



особисте
домінування (індивідуалізм)



Жінка в Афінах –

річ з
догляду за хатнім
господарством, якій
заборонено виходити з
дому без супроводу
рабині. У домах
заможних громадян
були спеціальні жіночі
покої –

гінекеї, куди
було заборонено
входити стороннім.


Сором –

ось головна
чеснота жінки в
афінському суспільстві




СПАРТАНСЬКА СИСТЕМА
ВИХОВАННЯ
Спартанська система виховання
мала наметі підготувати воїна —
члена військової общини. До 7 років
дитина виховувалася всім ї
няньками-годувальницями. З 7 років
поліс (місто-держава) брав на себе
виховання і навчання підростаючих
спартиатів. Цей процес проходив втри етапи.



СПАРТАНСЬКА СИСТЕМА
ВИХОВАННЯ
На першому етапі (7—15 років) діти
набували навиків письма й читання,
але головним залишалося фізичне
загартування, яке було надзвичайно
різноманітним (ходили босоніж,
спали на тонких солом'яних
підстилках).

СПАРТАНСЬКА СИСТЕМА
ВИХОВАННЯ
З 12 років зростала
суворість виховання
хлопчиків, яких
привчали не тільки до
аскетичного образу
життя, алей до
лаконічності у
висловлюваннях.

СПАРТАНСЬКА СИСТЕМА
ВИХОВАННЯ
Уроків хлопчика,
пропускаючи через
жорстокі фізичні
випробування,
посвячували в ейрена
— члена общини з
наданням певних
цивільних прав.
Протягом подальшого
року ейренів
перевіряли на
стійкість у військових
загонах спартиатів.




СПАРТАНСЬКА СИСТЕМА
ВИХОВАННЯ




На другому етапі виховання
(15-20 років) до мінімального
навчання грамоті додавалося
навчання співу і музиці. Проте
способи виховання
посилювалися. Підлітків
тримали в голоді й привчали
самим здобувати собі їжу,
фізично караючи тих, хто
зазнавав невдачі. До 20 років
ейрени посвячувалися у воїни і
отримували повне озброєння.




СПАРТАНСЬКА СИСТЕМА
ВИХОВАННЯ

СПАРТАНСЬКА СИСТЕМА ВИХОВАННЯ
Протягом третього
етапу (20-30 років)
вони поступово
набували статусу
повноправного
члена військової
общини. В
результаті всіх
перелічених етапів
виховання воїни
вільно володіли
списом, мечем,
дротиком і іншою
зброєю того часу.


СПАРТАНСЬКА СИСТЕМА ВИХОВАННЯ
― Терпіти ‖ – ось
що було
головним у
спартанській
виховній
системі




СПАРТАНСЬКА СИСТЕМА
ВИХОВАННЯ
Проте спартанська культура
виховання виявилася
гіпертрофованою військовою
підготовкою при фактичному
неуцтві молодого покоління.
Виховна традиція Спарти періоду
VI-IV ст. до не. у результаті звелася
до фізичних вправі випробувань.
Саме ці елементи стали предметом
наслідування в подальші епохи



Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал