90 стратегічний менеджмент: теоретичні основи



Скачати 21.56 Kb.
Pdf просмотр
Дата конвертації16.01.2017
Розмір21.56 Kb.

90
СТРАТЕГІЧНИЙ МЕНЕДЖМЕНТ: ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ
Кошиленко К. Ю., Носик О. М.*
*доцент кафедри менеджменту і адміністрування, к. е. н.
напрям підготовки «Менеджмент», 1 курс
Національний фармацевтичний університет, м. Харків
Найважливіший компонент менеджменту підприємства є стратегічний менеджмент. Актуальні завдання стратегічного менеджменту полягають у наступному:

забезпечувати проектування і впровадження стратегічних змін у різні сфери і рівні діяльності підприємства;

здійснювати розробку стратегічного плану та бюджету;

брати на себе повну відповідальність за реалізацію і контроль їх виконання;

підтримувати двосторонній зв’язок з бізнес-процесами оперативного та довічного менеджменту, втягнутими в сферу стратегічних нововведень.
Сферою дії стратегічного менеджменту стане:

персонал підприємства;

клієнти підприємства;

партнери по бізнесу.
На сьогоднішній день стратегічний менеджмент діє у двох напрямках:

організація виробництва економічного зростання підприємства, розвиток його здатності до мобілізації та експлуатації матеріальних і нематеріальних активів в інтересах конкуренції за майбутнє;

традиційні завдання

вкладення капіталу, управління фізичними
(матеріальними) активами, зниження вартості, цінова конкуренція, прискорення виробництва, зростання продуктивності.
Головні концепції управління бізнесом:

ідеї та методи стратегічного планування;

управління можливостями;

91

управління проблемами.
При цьому кінцевими цілями в стратегічному менеджменті будуть виступати:

підвищення конкурентоспроможності;

зростання бізнесу;

забезпечення лідируючої ролі підприємства в галузі;

капіталізація лідерства .
Стратегічний менеджмент сконцентрований на:

продуктах і послугах;

клієнтів і партнерів;

ринки і конкурентів;

аналізі, прогнозі і рішеннях;

потреби та можливості;

гарантії та ризики;

дохідних активах;

потенціалі і радикальних змінах;

інфраструктурі та організаційній структурі;

персоналі, готовності та навчанні;

управлінні та інформації.
Стратегічний менеджмент повинен нести всю повноту відповідальності за:

стійке зростання економічної та соціальної стабільності підприємства, його конкурентоспроможність та інноваційний розвиток;

досягнення гармонії соціальних інтересів, накопичення людського капіталу, формування і проведення в життя корпоративної ідеології покращення та розвитку, підвищення інноваційної культури;

вкладення капіталу, управління активами, зниження вартості, цінову конкуренцію, прискорення виробництва, зростання продуктивності.
Стратегічний менеджмент повинен вимірювати, оцінювати та

92 прогнозувати:

конкуренцію в галузі;

кращу практику;

технологічне відставання;

тиск клієнтів;

тиск замовників.
У свою чергу, на стратегічному менеджменті лежить відповідальність:

за об’єктивний аналіз задоволеності і прихильності клієнтів;

пошук проблем при продажу і наступному сервісі;

продукти та послуги для клієнтів;

цінові невідповідності;

недоліки оперування.
Сьогодні в Україні можна виділити три актуальні напрямки в управлінні підприємствами:

менеджмент здорового глузду;

професійний ринковий менеджмент;

менеджмент адміністративно-командної системи.
Тому, приймаючи до уваги вищезазначене, можна з упевненістю сказати, що виробничі досягнення в Україні не залежать ні від області, ні від розміру підприємства. Чималу роль у таких досягненнях грає успішний стратегічний менеджмент, а також здібності і воля менеджера управлінця.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал