5 клас Змалюйте красу рідної природи у творі-описі «Веселкові барви ранньої весни» (до 1 сторінки). У творі використайте однорідні члени речення з узагальнювальними словами, вставні слова



Скачати 142.41 Kb.
Дата конвертації21.03.2017
Розмір142.41 Kb.
5 клас

1. Змалюйте красу рідної природи у творі-описі «Веселкові барви ранньої весни» (до 1 сторінки). У творі використайте однорідні члени речення з узагальнювальними словами, вставні слова.

12 балів


Найвищий бал – 12 балів – ставиться лише за наявності всіх синтаксичних конструкцій, вказаних у завданні (зміст – 6 балів, грамотність – 6 балів). За кожну допущену помилку знімається 0,5 бала.

2. Спишіть діалог, розставляючи пропущені розділові знаки. Доберіть до нього заголовок.

Зустрів Степан Гаврила та й гукає:

— Добридень, Гаврило!

— Доброго здоров’я! — відповідає той.

— Ну, як? — питає Степан.

— Вісім!


— Що "вісім"? — здивувався Степан.

— А що "ну, як"?

8 балів

Найвищий бал ставиться лише за наявності заголовка та всіх розділових знаків. За кожен пропущений або помилково поставлений розділовий знак знімається 0,5 бала, відсутній заголовок – -1 бал.



3. Спишіть правильно, розкриваючи дужки. До кожного слова (словосполучення) доберіть приклад з аналогічною орфограмою.

Мультфільм «Лис Микита», пів’яблука, камінчик, київські вулиці, Дід Мороз.

5 балів

Кожне правильне написання – 0,5 бала, дібраний приклад – 0,5 бала.



4. Напишіть імена в кличному відмінку.

Прокопе, Василю, Валерію, Луко, Хомо, Юрію, Наталіє, Наталю, Любове, Валеріє.

5 балів

Кожне правильне написання – 0,5 бала.



5. Напишіть акровірш за ключовим словом мова.

Акровірш – вірш, в якому перші літери кожного рядка утворюють слово чи речення. Наприклад:

Хата мною багата,

Людям вірний я друг,

І коли є в оселі у тата –

Буде й пісня навкруг!

10 балів


Правильно, оригінально виконане завдання – 10 балів (зміст – 5 балів, грамотність – 5 балів).

Загальна кількість балів – 40.



6 клас

1. Відтворіть красу світанкової пори у творі-описі «Мереживо ранкової роси» (1 сторінка). У творі використайте однорідні члени речення з узагальнювальними словами, вставні слова, порівняльні звороти.

12 балів


Найвищий бал – 12 балів – ставиться лише за наявності всіх синтаксичних конструкцій, вказаних у завданні (зміст – 6 балів, грамотність – 6 балів). За кожну допущену помилку знімається 0,5 бала.

2. Спишіть діалог, розставляючи пропущені розділові знаки. Доберіть до нього заголовок.

Якось навесні Грицько зустрів на дорозі Пилипа з торбою в руці та й запитує його:

— Послухай, приятелю, куди це ти йдеш?

— Іду до пастухів, хочу їм на літо віддати своїх гусей пасти.

— А багато у тебе тих гусей? — запитує Грицько.


8 балів

Найвищий бал ставиться лише за наявності заголовка та всіх розділових знаків. За кожен пропущений або помилково поставлений розділовий знак знімається 0,5 бала, відсутній заголовок – -1 бал.



3. Спишіть, розкриваючи дужки. До кожного слова (словосполучення) доберіть приклад з аналогічною орфограмою.

Сузір’я Велика Ведмедиця, під’їхав, півдороги, вивчити напам’ять, будь ласка.

5 балів

Кожне правильне написання – 0,5 бала, дібраний приклад – 0,5 бала.



4. Випишіть з тексту два слова, утворені префіксальним способом. Виконайте словотвірний аналіз виділеного слова.

Українська пісня має так багато мистецьких вартостей, що їх неможливо перелічити. Це мистецтво глибоко народне тому, що з нього безпосередньо промовляє до нас своєрідна чиста душа українського народу. Гарна ця душа. Таке саме і її мистецтво (З. Неєдла).

5 балів

Українська ← Україна (суф. спосіб).

Кожне правильно виписане слово – 1 бал, правильно виконаний аналіз виділеного слова – 3 бали.



5. Напишіть акровірш за ключовим словом мова.

Акровірш – вірш, в якому перші літери кожного рядка утворюють слово чи речення. Наприклад:

Хата мною багата,

Людям вірний я друг,

І коли є в оселі у тата –

Буде й пісня навкруг!

10 балів


Правильно, оригінально виконане завдання – 10 балів (зміст – 5 балів, грамотність – 5 балів).

Загальна кількість балів – 40.



7 клас

1. Напишіть твір-опис про рідну неньку «Мамині очі – глибини блакиті, ніжним ранковим серпанком сповиті» (1 сторінка). У творі використайте вставні слова й словосполучення, порівняльні звороти, однорідні члени речення з узагальнювальними словами.

12 балів


Найвищий бал – 12 балів – ставиться лише за наявності всіх синтаксичних конструкцій, вказаних у завданні (зміст – 6 балів, грамотність – 6 балів). За кожну допущену помилку віднімається 0,5 бала.

2. Спишіть діалог, розставляючи пропущені розділові знаки. Доберіть до нього заголовок.

Сидять на призьбі коло хати Іван та Гнат — два стареньких куми — та й молодість згадують.

— Ех, куме, — зітхнув Іван, — а було ж, що я за молодих літ і воза зі снопами підіймав.

— Обманюєте, куме, — махнув рукою Гнат.

— А от давайте закладемося, що не обманюю.

Ударили по руках. Тоді Іван і каже:

— Програли ви, куме, бо я таки підіймав того воза. Підіймав, підіймав, та й не підняв.

8 балів


Найвищий бал ставиться лише за наявності заголовка та всіх розділових знаків. За кожен пропущений або помилково поставлений розділовий знак знімається 0,5 бала, відсутній заголовок – -1 бал.

3. Спишіть, розкриваючи дужки. До кожного слова (словосполучення) доберіть приклад з аналогічною орфограмою.

До побачення, рибалчин, напівструхлявілий, студія танцю «Волошка», павутиння.

5 балів

Кожне правильне написання – 0,5 бала, дібраний приклад – 0,5 бала.



4. Утворіть чоловічі й жіночі імена по батькові від поданих імен.

Василь (Васильович, Василівна), Анатолій (Анатолійович, Анатоліївна), Анатоль (Анатольович, Анатолівна), Кузьма (Кузьмич, Кузьмівна), Ілля (Ілліч, Іллівна), Мефодій (Мефодійович, Мефодіївна), Григорій (Григорович, Григорівна), Юрій (Юрійович, Юріївна), Йосип (Йосипович, Йосипівна), Корній (Корнійович, Корніївна).

5 балів

Кожне правильно утворене ім’я по батькові – 0,25 бала.



5. Напишіть акровірш за ключовим словом мова.

Акровірш – вірш, в якому перші літери кожного рядка утворюють слово чи речення. Наприклад:

Хата мною багата,

Людям вірний я друг,

І коли є в оселі у тата –

Буде й пісня навкруг!

10 балів


Правильно, оригінально виконане завдання – 10 балів (зміст – 5 балів, грамотність – 5 балів).

Загальна кількість балів – 40.



8 клас

1. Змалюйте красу осіннього пейзажу у творі-описі «Велич осіннього лісу» (1 сторінка). У творі використайте порівняльні звороти, різні види речень за метою висловлювання, різні види односкладних речень.

12 балів


Найвищий бал – 12 балів – ставиться лише за наявності всіх синтаксичних конструкцій, вказаних у завданні (зміст – 6 балів, грамотність – 6 балів). За кожну допущену помилку знімається 0,5 бала.

2. Спишіть діалог, розставляючи пропущені розділові знаки. Доберіть до нього заголовок.

Лежить селянин по обіді та міркує:

– Ех, як цей урожай продам та візьму бариш, то розторгуюся, то куплю хату і хазяйство заведу.

А діти:


– І корову купимо!

А селянин:

– Авжеж, купимо. Приведе нам корова телятко, а телятко…

– А я сяду верхи,– каже син,– та й їздитиму на теляткові.

Селянин як схопиться, як почне його чухрати нагаєм:

– А не сідай! А не сідай! Бо спинку зломиш!

8 балів

Найвищий бал ставиться лише за наявності заголовка та всіх розділових знаків. За кожен пропущений або помилково поставлений розділовий знак знімається 0,5 бала, відсутній заголовок – -1 бал.



3. Спишіть, розкриваючи дужки. До кожного слова (словосполучення) доберіть приклад з аналогічною орфограмою.

Молотьба, історико-географічний, напівчагарник, екс-чемпіон, вулиця Лейтенанта Шмідта.

5 балів

Кожне правильне написання – 0,5 бала, дібраний приклад – 0,5 бала.



4. Утворіть чоловічі й жіночі імена по батькові від поданих імен.

Олекса (Олексович, Олексівна), Олексій (Олексійович, Олексіївна), Яків (Якович, Яківна), Юрій (Юрійович, Юріївна), Петро (Петрович, Петрівна), Лука (Лукич, Луківна), Хома (Хомич, Хомівна), Євген (Євгенович, Євгенівна), Євгеній (Євгенійович, Євгеніївна), Геннадій (Геннадійович, Геннадіївна).

5 балів

Кожне правильно утворене ім’я по батькові – 0,25 бала.



5. Напишіть акровірш за ключовим словом мова.

Акровірш – вірш, в якому перші літери кожного рядка утворюють слово чи речення. Наприклад:

Хата мною багата,

Людям вірний я друг,

І коли є в оселі у тата –

Буде й пісня навкруг!

10 балів


Правильно, оригінально виконане завдання – 10 балів (зміст – 5 балів, грамотність – 5 балів).
Загальна кількість балів – 40.

9 клас

1. Відтворіть картину ранньої зими у творі-описі «Білий сніг на зеленому листі» (1 – 1,5 сторінки). У творі використайте порівняльні звороти, різні види складних речень.

12 балів


Найвищий бал – 12 балів – ставиться лише за наявності всіх синтаксичних конструкцій, вказаних у завданні (зміст – 6 балів, грамотність – 6 балів). За кожну допущену помилку знімається 0,5 бала.

2. Спишіть діалог, розставляючи пропущені розділові знаки. Доберіть до нього заголовок.

Як ішли музики на весілля, скрипка вигравала:

– І наїмось, нап'ємось, і наїмось, нап'ємось.

А бубон:


– Ще побачим, що там буде, ще побачим, що там буде.

На весіллі скрипка:

– Ой танцюйте, витинайте, ой танцюйте, витинайте.

А бубон:


Про музиків добре дбайте, нам вечерять подавайте.

Як ішли з весілля, – скрипка:

– І не їли, і не пили, і не їли, і не пили.

А бубон:


– Я казав, що так буде, я казав, що так буде.

8 балів


Найвищий бал ставиться лише за наявності заголовка та всіх розділових знаків. За кожен пропущений або помилково поставлений розділовий знак знімається 0,5 бала, відсутній заголовок – -1 бал.

3. Спишіть, розкриваючи дужки. До кожного слова (словосполучення) доберіть приклад з аналогічною орфограмою.

Чилі, військовозобов’язаний, екс-прем’єр, справді-таки, пів-Києва.

5 балів

Кожне правильне написання – 0,5 бала, дібраний приклад – 0,5 бала.



4. Доберіть означення до наведених іменників.

Фламінго (ч.р.), мозоль (ч.р.), перекис (ч.р.), нежить (ч.р.), тунель (ч.р.), Баку (с.р.), насип (ч.р.), шампунь (ч.р.), рояль (ч.р.), ООН (ж.р.).

5 балів

За підібраним означенням з’ясовуємо, чи правильно визначено рід іменника. Кожне правильне написання – 0,5 бала.



5. Напишіть акровірш-присвяту Т.Г.Шевченку за ключовим словом, пов’язаним з біографією чи творчістю митця.

Акровірш – вірш, в якому перші літери кожного рядка утворюють слово чи речення. Наприклад:

Хата мною багата,

Людям вірний я друг,

І коли є в оселі у тата –

Буде й пісня навкруг!

10 балів


Правильно, оригінально виконане завдання – 10 балів (зміст – 5 балів, грамотність – 5 балів).

Загальна кількість балів – 40.



10 клас

1. Змалюйте красу звучання мелодії у творі-описі «Диво калинової сопілки» (1 – 1,5 сторінки). У творі використайте порівняльні звороти, вставні слова, відокремлені члени речення.

12 балів


Найвищий бал – 12 балів – ставиться лише за наявності всіх синтаксичних конструкцій, вказаних у завданні (зміст – 6 балів, грамотність – 6 балів). За кожну допущену помилку знімається 0,5 бала.

2. Спишіть діалог, розставляючи пропущені розділові знаки. Доберіть до нього заголовок.

— А що, Іване, чи було коли на світі добре жити? Ти вже, хвалити Бога, віку прожив досить, то, може, й зазнав доброго? — спитав пан старого діда, свого підданого.

— Чому ж не пам’ятати? — сказав дід.

— А коли ж добре було на світі?

— Та це було тоді, як я був паном, а моя Марина панею.

А коли ж то таке свято було, що ви панували?

— Та це було тоді, як я женився, а моя Марина віддавалася. Усі нас поважали та величали: "Пан молодий, пані молода". І було так у суботу, неділю, понеділок, вівторок. Усі називали мене паном, а мою жінку панею. А як прийшла середа, як вчепилася біда, то й досі не можемо збутися її.

8 балів


Найвищий бал ставиться лише за наявності заголовка та всіх розділових знаків. За кожен пропущений або помилково поставлений розділовий знак знімається 0,5 бала, відсутній заголовок – -1 бал.

3. Спишіть, розкриваючи дужки. До кожного слова (словосполучення) доберіть приклад з аналогічною орфограмою.

Екс-чемпіон, наперекір погоді, трьохсотліття, Дівич-гора, Східне Полісся.

5 балів

Кожне правильне написання – 0,5 бала, дібраний приклад – 0,5 бала.



4. Доберіть означення до наведених іменників.

Біль (ч.р.), путь (ж.р.), поні (ч.р.), кенгуру (ч.р.), кір (ч.р.), Сибір (ч.р.), дріб (ч.р.), Тбілісі (с.р.), загс (ч.р.), степ (ч.р.).

5 балів

За підібраним означенням з’ясовуємо, чи правильно визначено рід іменника. Кожне правильне написання – 0,5 бала.



5. Напишіть акровірш-присвяту Т.Г.Шевченку за ключовим словом, пов’язаним з біографією чи творчістю митця.

Акровірш – вірш, в якому перші літери кожного рядка утворюють слово чи речення. Наприклад:

Хата мною багата,

Людям вірний я друг,

І коли є в оселі у тата –

Буде й пісня навкруг!

10 балів


Правильно, оригінально виконане завдання – 10 балів (зміст – 5 балів, грамотність – 5 балів).
Загальна кількість балів – 40.

11 клас

1. Змалюйте красу і щедрість осіннього саду в творі-описі «Яблука доспіли, яблука червоні» (1 – 1,5 сторінки). У творі використайте складні речення з різними видами зв’язку, порівняльні звороти, вставні слова і словосполучення.

12 балів


Найвищий бал – 12 балів – ставиться лише за наявності всіх синтаксичних конструкцій, вказаних у завданні (зміст – 6 балів, грамотність – 6 балів). За кожну допущену помилку знімається 0,5 бала.

2. Спишіть діалог, розставляючи пропущені розділові знаки. Доберіть до нього заголовок.

— Бабо, де у вас отаман живе?

— Їдьте, серденько, навпростець, там живе Андрій Швець, а там — Кулина Вакуленкова: її чоловіка торік взяли у москалі, а там проваллячко, а за проваллячком — гульк — по городу ходить сива кобила, а на призьбі лежить рудий собака — ото, серденько, й отаман живе.

8 балів


Найвищий бал ставиться лише за наявності заголовка та всіх розділових знаків. За кожен пропущений або помилково поставлений розділовий знак знімається 0,5 бала, відсутній заголовок – -1 бал.

3. Спишіть, розкриваючи дужки. До кожного слова (словосполучення) доберіть приклад з аналогічною орфограмою.

Віце-адмірал, Карпатські гори, на відмінно, раз у раз, до вподоби.

5 балів

Кожне правильне написання – 0,5 бала, дібраний приклад – 0,5 бала.



4. Доберіть означення до наведених іменників.

Насип (ч.р.), ступінь (ч.р.), тюль (ч.р.), нежить (ч.р.), продаж (ч.р.), Дніпро (ч.р.), собака (ч.р.), шимпанзе(ч.р.), какаду (ч.р.), рагу (с.р.).

За підібраним означенням з’ясовуємо, чи правильно визначено рід іменника. Кожне правильне написання – 0,5 бала.

5 балів


5. Напишіть акровірш-присвяту Т.Г.Шевченку за ключовим словом, пов’язаним з біографією чи творчістю митця.

Акровірш – вірш, в якому перші літери кожного рядка утворюють слово чи речення. Наприклад:

Хата мною багата,

Людям вірний я друг,

І коли є в оселі у тата –

Буде й пісня навкруг!

10 балів


Правильно, оригінально виконане завдання – 10 балів (зміст – 5 балів, грамотність – 5 балів).
Загальна кількість балів – 40.

1. Напишіть твір-розповідь (до 1 сторінки)

(Справді)таки, (д, Д)дніпровські береги, (кінець)кінцем, (пів)Києва, мен(ь)ший.

2. Запишіть речення, розставте розділові знаки. Побудуйте його структурну схему, зробіть синтаксичний розбір. Виконайте морфемний, морфологічний розбір виділеного слова.

Чую як у моїх грудях б’ється серце і милуючись весною відкриваючи їй свою душу навстіж починаю думати що то либонь так б’ється молоде й радісне серце весни

б’ється легко і вільно.

Відповіді

5

Зустрів Степан Гаврила та й гукає:



— Добридень, Гаврило!

— Доброго здоров’я! — відповідає той.

— Ну, як? — питає Степан.

— Вісім!


— Що "вісім"? — здивувався Степан.

  • А що "ну, як"?

6

Якось навесні Грицько зустрів на дорозі Пилипа з торбою в руці та й запитує його:



— Послухай, приятелю, куди це ти йдеш?

— Іду до пастухів, хочу їм на літо віддати своїх гусей пасти.

— А багато у тебе тих гусей? — запитує Грицько.


  • Та білих жодної, а чорних трохи менше.

7

Як ішли музики на весілля, скрипка вигравала: «І наїмось, нап'ємось, і наїмось, нап'ємось». А бубон: «Ще побачим, що там буде, ще побачим, що там буде». На весіллі скрипка: «Ой танцюйте, витинайте, ой танцюйте, витинайте». А бубон: «Про музиків добре дбайте, нам вечерять подавайте». Як ішли з весілля, — скрипка: «І не їли, і не пили, і не Їли, і не пили». А бубон: «Я казав, що так буде, я казав, що так буде».



8

Сидять на призьбі коло хати Іван та Гнат — два стареньких куми — та й молодість згадують.

— Ех, куме, — зітхнув Іван, — а було ж, що я за молодих літ і воза з снопами підіймав.

— Брешете, куме, — махнув рукою Гнат.

— А от давайте закладемося, що не брешу.

Ударили по руках. Тоді Іван і каже:



  • Програли ви, куме, бо я таки підіймав того воза. Підіймав, підіймав, та й не підняв.

9

— А що, Іване, чи було коли на світі добре жити? Ти вже, хвалити бога, віку прожив досить, то, може, й зазнав доброго? — спитав пан старого діда, свого підданого.



— Чому ж не пам’ятати? — сказав дід.

— А коли ж добре було на світі?

— Та це було тоді, як я був паном, а моя Марина панею.

— А коли ж то таке свято було, що ви панували?

— Та це було тоді, як я женився, а моя Марина віддавалася. Усі нас поважали та величали: "Пан молодий, пані молода". І було так у суботу, неділю, понеділок, вівторок. Усі називали мене паном, а мою жінку панею. А як прийшла середа, як вчепилася біда, то й досі не можемо збутися її.
10

— Бабо, де у вас отаман живе?



  • Їдьте, серденько, навпростець, там живе Андрій Швець, а там — круто соб — Кулина Вакуленкова: її чоловіка торік взяли у москалі, а там проваллячко, а за проваллячком — гульк — по городу ходить сива кобила, а на призьбі лежить рудий собака — ото, серденько, й отаман живе.

Лежить селянин по обіді та міркує:

- Ех, як цей урожай продам та візьму бариш, то розторгуюся, то куплю хату і хазяйство заведу.

А діти:


- І корову купимо!

А селянин:

- Авжеж, купимо. Приведе нам корова телятко, а телятко…

- А я сяду верхи,- каже син,- та й їздитиму на теляткові.

Селянин як схопиться, як почне його чухрати нагаєм:

- А не сідай! А не сідай! Бо спинку зломиш!

Покликав Степан приятеля з міста Лесика порибалити.

Сидять хлопчики біля річки. Леси запитує:



  • Скільки коштує ота червоненька штучка?

  • Ти маєш на увазі поплавок?

  • Так.

  • Близько 3 гривень.

  • Буду тобі винен, він потонув.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал