1. Вікова психологія як наука, її предмет та основні завдання



Скачати 46.42 Kb.
Дата конвертації25.12.2016
Розмір46.42 Kb.
1. Вікова психологія як наука, її предмет та основні завдання.

  1. Взаємозв’язок вікової психології з іншими науками.

  2. Принципи досліджень у віковій психології.

  3. Класифікація методів вікової психології.

  4. Характеристика організаційних методів дослідження у віковій психології (лонгітюдний, порівняльний, комплексний).

  5. Емпіричні методи у віковій психології (спостереження, експеримент, бесіда, опитування, тестування, проективні методи, аналіз продуктів діяльності тощо).

  6. Виникнення вікової психології як самостійної науки.

  7. Біогенетичний підхід до вивчення розвитку психіки в онтогенезі в кінці ХІХ — на початку ХХ ст. (С. Холл, К. Бюллер, Е. Клапаред).

  8. Соціогенетичний підхід до розвитку психіки в онтогенезі у психології кінця ХІХ — початку ХХ ст. (Е. Дюркгейм, П. Жане, Дж. Уотсон).

  9. Теорія конвергенції двох факторів В. Штерна.

  10. Женевська школа Ж.Піаже.

  11. Розвиток вікової психології в дореволюційний період у Росії.

  12. Теорія культурно-історичного розвитку вищих психічних функцій Л. С. Виготського.

  13. Дослідження проблем вікової психології за кордоном (З. Фрейд, А. Фрейд, Е. Еріксон та ін.).

  14. Поняття про психічний розвиток у сучасній психології. Аналіз основних концепцій психічного розвитку.

  15. Рушійні сили психічного розвитку.

  16. Основні фактори психічного розвитку.

  17. Біологічні передумови психічного розвитку.

  18. Значення соціальних факторів у розвитку психіки. Вплив навчання та виховання.

  19. Діяльність як умова та засіб психічного розвитку дитини (спілкування, гра, пізнання, праця).

  20. Поняття про провідну діяльність у віковій психології.

  21. Поняття про сензитивні періоди розвитку. Основні сенситивні періоди.

  22. Проблема співвідношення навчання та розвитку.

  23. Поняття про рівень актуального та зону найближчого розвитку.

  24. Проблема вікової періодизації, основні принципи.

  25. Критерії вікової періодизації.

  26. Вікові кризи та стабільні періоди розвитку.

  27. Провідна діяльність і віковий період.

  28. Психічні новоутворення як критерій вікової періодизації.

  29. Акселерація психічного розвитку: причини та наслідки.

  30. Періодизація психічного розвитку за Д. Б. Ельконіним.

  31. Періодизація психічного розвитку за Е. Еріксоном.

  32. Психосексуальні стадії розвитку особистості за З. Фрейдом.

  33. Характеристика фази новонародженості.

  34. Основні ознаки кризи новонародженості.

  35. “Комплекс пожвавлення” як перша соціальна реакція новонародженої дитини.

  36. Виникнення потреби в емоційному спілкуванні і його значення для психічного розвитку немовляти.

  37. Формування передумов засвоєння мови в немовлячому віці.

  38. Розвиток рухів немовляти.

  39. Становлення прямоходіння в немовлячий період, його значення для психічного розвитку дитини.

  40. Характеристика основних новоутворень немовлячого віку.

  41. Соціальна ситуація розвитку дитини раннього віку.

  42. Предметна діяльність як провідний вид діяльності в ранньому віці.

  43. Види предметних дій. Знаряддєві дії.

  44. Розумовий розвиток дитини раннього віку.

  45. Проблема кризи трьох років.

  46. Характеристика основних психічних новоутворень раннього віку.

  47. Специфіка соціальної ситуації розвитку дошкільника.

  48. Сюжетно-рольова гра як провідний вид діяльності дошкільника.

  49. Розвиток сюжетно-рольової гри в дошкільному віці. Етапи прийняття ролі.

  50. Потреби дитини дошкільного віку та формування мотивів її поведінки.

  51. Розвиток емоційно-вольової сфери дошкільника.

  52. Розвиток мислення в дошкільному віці.

  53. Особливості розвитку уваги та пам’яті дошкільнят.

  54. Характеристика уяви в дошкільному віці.

  55. Статево-рольова ідентифікація в дошкільному віці.

  56. Психологічна готовність дитини до навчання в школі (характеристика основних компонентів).

  57. Інтелектуальна готовність дитини до навчання у школі.

  58. Поняття про мотиваційну готовність до навчання у школі.

  59. Емоційно-вольова готовність до навчання у школі.

  60. Особистісна готовність до навчання у школі.

  61. Характеристика основних новоутворень періоду дошкільного дитинства.

  62. Анатомо-фізіологічні особливості розвитку молодших школярів.

  63. Аналіз соціальної ситуації розвитку молодшого школяра.

  64. Особливості навчальної діяльності молодшого школяра.

  65. Структура навчальної діяльності молодшого школяра та шляхи її формування.

  66. Засвоєння моральних норм та правил поведінки в молодшому шкільному віці.

  67. Розвиток емоційно-вольової сфери молодших школярів.

  68. Самооцінка молодших школярів.

  69. Особливості взаємин та спілкування молодших школярів.

  70. Психічні новоутворення в молодшому шкільному віці.

  71. Анатомо-фізіологічні особливості розвитку підлітків.

  72. Біологічний фактор у розвитку підлітків (статеве дозрівання, акселерація).

  73. Соціальна ситуація розвитку підлітка.

  74. Почуття дорослості як центральне новоутворення в підлітковому віці.

  75. Розвиток пізнавальних процесів та інтересів підлітків.

  76. Новоутворення особистості в підлітковий період.

  77. Розвиток самосвідомості підлітка.

  78. Комунікативна діяльність в підлітковому віці: перебудова взаємин з однолітками та дорослими.

  79. Соціальна ситуація розвитку в старшому шкільному віці.

  80. Перебудова взаємин з однолітками та дорослими на етапі ранньої юності.

  81. Формування статево-рольових цінностей та статево-рольового самовизначення в ранній юності.

  82. Дружба і кохання в ранній юності.

  83. Мотиви поведінки та ціннісні орієнтації в юності.

  84. Професійне самовизначення в ранній юності.

  85. Основні новоутворення раннього юнацького віку.

  86. Розвиток самосвідомості у ранньому юнацькому віці.

  87. Характеристика зрілого дорослого віку.

  88. Особливості пізнавального розвитку у зрілому віці.

  89. Пенсійна криза.


Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал