№ уроку Тема уроку Дата Ісемес тр Розділ 1



Скачати 209.52 Kb.
Дата конвертації10.05.2017
Розмір209.52 Kb.
ТипУрок
Календарне планування уроків української мови

(за підручником Вашуленко М. С., Дубовик С. Г.)

уроку


Тема уроку

Дата





І с е м е с тр

Розділ 1

ЗВУКИ І БУКВИ. СКЛАД. НАГОЛОС

§ 1. Звуки і букви. Абетка (алфавіт)




1.

Звуки слова. Поняття про звук як елемент людської мови. Звуковий аналіз слів (с. 4—5, вправи 1—6).




2.

Спостереження за смислорозрізнювальною роллю звуків у словах (с. 6-7, вправи 7—11).




3.

Звуки і букви. Поняття про букву як писемний знак, що позначає звук. Абетка. Азбука. Алфавіт. Звуко- буквений аналіз слів (с. 7—9, вправи 12-15).




4.

Урок розвитку мовлення № 1 "У гостях у довідника — Орфографічного словника". Робота з орфографічним словником. (Зошит із розвитку мовлення: с. 2—5, завдання 1-12, підручник: с. 14—15, вправи 32-36).




5.

Українська абетка. Поняття про абетку (алфавіт) як сукупність букв, що прийнята у писемності певної мови (с. 9-10, вправи 16—20).




6.

Графічна форма великих букв української абетки (с. 11—12, вправи 21—25).




7.

Вправляння у розташуванні слів за абеткою з орієнтацією на першу букву слова (с. 12—14, вправи 26—31).







§ 2. Склад. Перенос слів із рядка в рядок




8.

Склад слова. Уявлення про складоутворювальну роль голосних звуків. Перенос частин слів із рядка в рядок по складах (с. 15-17, вправи 37-41).




9.

Правило переносу слів зі збігом двох і кількох приголосних звуків (с. 17—18, вправи 42-44).




10.

Правила переносу частин слів із буквами й та ь у середині (с. 18- 19, вправи 45-49).




11.

Урок розвитку мовлення № 2 "У гостях у Наголосу". Робота над словами, вимову і написання яких треба запам'ятати. (Зошит із розвитку мовлення: с. 5—10, завдання 1-13, підручник: с. 25-26, вправи 62-66).







§ 3. Голосні звуки. Позначення їх буквами




12.

Голосні звуки. Спостереження за істотними ознаками голосних звуків. Букви, що позначають голосні звуки (с. 20—21, вправи 50—54).




13.

Позначення буквами я, ю, є, ї двох звуків. Спостереження за способом позначення звукосполучення [йо]. Перенос слів із буквосполученням "йо” (с. 21—22, вправи 55—57).







§ 4. Наголос. Наголошені й ненаголошені звуки і склади




14.

Наголос. Уявлення про наголос як сильніше вимовляння складу в слові. Наголошені й ненаголошені звуки і склади (с. 23-24, вправи 58—61).




15.

Спостереження за смислорозрізнювальною роллю наголосу в словах (с. 27-28, вправи 67-72).




16.

Спостереження за словами з ненаголошеними голосними, у яких вимова не повністю відповідає написанню (весна, крило) (с. 28—30, вправи 73—78).




17.

Правило вживання букв е та и в ненаголошених складах (робочий зошит: с. 16—17, вправи 42—46).

ТО № 1




18.

Урок розвитку мовлення 3 "У гостях у казки".

Складання розповіді за ілюстрацією до казки "Два цапки". Вправляння в літературній вимові дзвінких приголосних звуків. (Зошит із розвитку мовлення: с. 10—14, завдання 1-12, підручник: с. 42—43, вправи 115-117).







§ 5. Приголосні звуки. Позначення їх буквами




19.

Приголосні звуки. Спостереження за істотними ознаками приголосних звуків. Букви, що позначають приголосні звуки (с. 30—32, вправи 79—83).




20.

Звук [ф], позначення його буквою "еф". Робота над іншомовними словами з буквою "еф" (с. 32—33, вправи 84-89).




21.

Вимова і написання слів із буквою "еф" та буквосполученням "хв". Робота з орфографічним словником (с. 34—35, вправи 90—94).




22.

Звуки [ДЖ], [дз], [дз’], позначення їх на письмі буквосполученнями "дж", "дз". Орфоепічні вправи (с. 35—36, вправи 95—99).




23.

Звуки [г] та [ґ], позначення їх на письмі буквами "ге", " ґе". Робота над вимовою і написанням слів із цими звуками (с. 36—38, вправи 100—104).




24.

Буква "ща", позначення нею звукосполучення [шч] (с. 38—40, вправи 105—110).




25.

Урок розвитку мовлення 4 "У гостях у Діалогу".

Побудова діалогу. Закріплення знань про способи позначення м’яких приголосних звуків. (Зошит із розвитку мовлення: с. 14-18, завдання 1-13, підручник: с. 54-55, вправи 150—151).







§ 6. Дзвінкі й глухі приголосні звуки




26.

Спостереження за способом вимовляння парних дзвінких і глухих приголосних звуків (с. 40—41, вправи

111-114).




27.

Вимова і написання слів із дзвінкими і глухими приголосними звуками (с. 43—44, вправи 118—121).




28.

Закріплення вимови і написання слів із дзвінкими і глухими приголосними звуками (с. 44-46, вправи 122-126).







§ 7. Тверді і м'які приголосні звуки. Позначення м'якості приголосних знаком м'якшення




29.

Тверді і м'які приголосні звуки. Позначення м'якості приголосних на письмі знаком м'якшення (с. 46-47, вправи 127-131).




30.

Позначення м'якості приголосних звуків перед [о]. Правило переносу слів зі знаком м'якшення і буквосполученням "ьо" (с. 47—48, вправи 132-135).




31.

Вимова і написання слів із м'якими приголосними звуками. Звуко-буквений аналіз слів (с. 49—50, вправи 136-140).




32.

Урок розвитку мовлення №5 "У гостях у Ввічливих слів". (Зошит із розвитку мовлення: с. 18-23, завдання 1—12).




33.

Закріплення вимови і написання слів із м'якими приголосними звуками (с. 51-52, вправи 141-144).







§ 8. Позначення м'якості приголосних буквами і, я, ю, є




34.

Позначення м'якості приголосних на письмі буквами і, я, ю, є. Буква "йот", що позначає завжди м'який приголосний звук [й] (с. 52—53, вправи 145—149).




35.

Закріплення знань про м'які приголосні звуки та способи їх позначення (с. 56-57, вправи 152—155).







§ 9. Подовжені м'які приголосні звуки




36.

Подовжені м'які приголосні звуки. Способи позначення їх на письмі буквами (с. 57—59, вправи 156-160).




37.

Правила поділу слів із подовженими м'якими приголосними звуками на склади та для переносу (с. 59-61, вправи 161-166).




38.

Звуковий і звуко-буквений аналізи слів із подовженими м’якими приголосними звуками (с. 61—63, вправи 167-170).




39.

Урок розвитку мовлення № 6 "У гостях у Тексту". Уявлення про типи текстів — розповідь, опис і міркування. (Зошит із розвитку мовлення: с. 23—25, завдання 1—8, підручник: с. 85—86, вправи 220-221).




40.

Звуковий і звуко-буквений аналізи слів із подовженими м'якими приголосними звуками (с. 63—64, вправи 171—173).




41.

Урок контролю навчальних досягнень учнів.

ТО № 2







§ 10. Апостроф




42.

Вимова і написання слів з апострофом. Спостереження за твердою вимовою приголосних звуків, позначених буквами б, п, в, м, ф та р, перед апострофом (с. 64-65, вправи 174—178).




43.

Закріплення вимови і написання слів з апострофом. Звуко-буквений аналіз слів з апострофом (с. 66—67, вправи 179—181).




44.

Правило переносу слів з апострофом (с. 67—68, вправи 182-186).







Розділ 2

МОВА І МОВЛЕННЯ

§ 11. Поняття про мову. Українська мова — державна мова України




45.

Уявлення про мову як засіб людського спілкування. Рідна мова і споріднені мови. Українська мова — державна мова України (с. 70—72, вправи 187—191).




46.

Урок розвитку мовлення № 7 «У гостях в Однокласників». Колективний твір за ілюстрацією та планом у формі питальних речень. (Зошит із розвитку мовлення: с. 25-27, завдання 1-8, підручник: с. 94—95, вправи 243-246).







§ 12. Усне і писемне мовлення




47.

Усне і писемне мовлення (говоріння і письмо). Культура мовлення (с. 72—74, вправи 192—197).







§ 13. Сила голосу і швидкість мовлення




48.

Спостереження за силою голосу і темпом мовлення (за текстами різних типів). Практичне ознайомлення зі словами-звертаннями (с. 74-76, вправи 198-201).







§ 14. Слова ввічливості




49.

Слова ввічливості. Засвоєння етикетних форм спілкування (с. 76-77, вправи 202-204).







Розділ З

ТЕКСТ § 15. Поняття про текст




50.

Поняття про текст (с. 79-80, вправи 205—208).




51.

Добір заголовка до тексту (с. 80-81, вправи 209-212).







§ 16. Будова тексту




52.

Будова тексту. Ознайомлення зі складовими частинами тексту, абзацом (с. 82-83, вправи 213—215).




53.

Урок розвитку мовлення № 8 "У гостях в Іменинниці". Розповідь за ілюстрацією. (Зошит із розвитку мовлення: с. 28-32, завдання 1—17, підручник: с. 98-99, вправи 256-257).




54.

Закріплення знань про будову тексту. Колективне складання тексту за поданими початком і кінцівкою на основі ілюстрації(с. 83-85, вправи 216—219).




55.

Перевірка аудіативних умінь за розділом "Текст".




56.

Підсумковий урок за І семестр







ІІ семестр

Розділ 4

РЕЧЕННЯ

§ 18. Поняття про речення




57.

Поняття про речення (с.88—89, вправи 222—226).




58.

Зв’язок у реченні слів між собою і за змістом (с. 89—90, вправи 227—230).







§ 19. Розповідні речення




59.

Поняття про розповідні речення (с. 90—91, вправи 231-234).







§ 20. Питальні речення




60.

Урок розвитку мовлення № 9 "У гостях у Справжнього друга". Інсценізація дитячої гри "Гуси". Складання розповіді за серією малюнків. (Зошит із розвитку мовлення: с. 33—35, завдання 1—7, підручник: с. 104—106, вправи 275—278).




61.

Поняття про питальні речення (с. 91—93, вправи 235-238).




62.

Вправи на інтонаційне виділення в реченнях слів, найважливіших для вираження думки (с. 93-94, вправи 239-242).







§ 21. Спонукальні речення




63.

Поняття про спонукальні речення (с. 95-97, вправи 247—250).



64.

Узагальнення знань про розповідні, питальні та спонукальні речення (с. 97-98, вправи 251—255).




65.

Урок контролю навчальних досягнень учнів за семестр.




66.

Аналіз результатів контрольної роботи.




67.










§ 22. Головні слова в речення




68.

Головні слова в реченні (с. 99-100, вправи 258-262).




69.

Вправи на визначення головних слів у реченні. Побудова речень за графічними схемами (с. 101—102, вправи 263—265).







§ 23. Зв'язок слів у реченні




70.

Зв'язок слів у реченні (с. 102-103, вправи 266-269).




71.

Закріплення знань про речення (с. 103—104, вправи 270—274).




72.

Урок контролю навчальних досягнень (за зошитом).







Розділ 5

СЛОВО

ІМЕННИК







§ 24. Слова, які означають назви предметів (іменники)




73.

Поняття про слова — назви предметів (іменники) (с. 108-109, вправи 279-282).




74.

Урок розвитку мовлення №12 "У гостях у Розповіді". Усна розповідь за ілюстрацією і колективно складеним планом. Добір заголовка. (Зошит із розвитку мовлення: с. 36-39, завдання 1—14, підручник: с. 116, вправи 295-303, вправа 302).




75.

Розпізнавання слів — назв предметів за питаннями хто ? або

щ о ? (с. 110-111, вправи 283—287).




76.

Змінювання іменників за зразком один — багато. Словниково-логічні вправи (с. 111—113, вправи 288—295).







§ 25. Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах




77.

Велика буква в іменах, по батькові та прізвищах людей (с. 114—116, вправи 296—303).







§ 26. Велика буква у кличках тварин




78.

Написання з великої букви кличок тварин (с. 116-117, вправи 304-306).




79.

Велика буква у кличках тварин (с. 118-119, вправи 307-311).







§ 27. Велика буква у назвах міст, сіл, вулиць, річок




80.

Велика буква в назвах міст, сіл, вулиць, річок (с. 119-121, вправи 312-317).




81

Урок розвитку мовлення №12 "У гостях у Розповіді". Усна розповідь за ілюстрацією і колективно складеним планом. Добір заголовка. (Зошит із розвитку мовлення: с. 36-39, завдання 1—14, підручник: с. 116, вправи 295-303, вправа 302).




82.

Урок контролю навчальних досягнень.




83.

Урок аналізу контрольної роботи. Підсумок опрацювання теми.







ПРИКМЕТНИК

§ 28. Слова, які називають ознаки предметів (прикметники)




84.

Поняття про слова, які називають ознаки предметів (прикметники) (с. 121—123, вправи 318-322).




85.

Зв'язок прикметників з іменниками. Зміна прикметників разом з іменниками за зразком один - багато (с. 123-124, вправи 323-326).




87.

Закріплення знань і вмінь, пов'язаних зі словами, що виражають ознаки предметів (с. 126-127, вправи 331—334).




88.

Урок розвитку мовлення №13 "У гостях в Опису". Письмовий переказ тексту за поданим планом, що складається з питальних речень. (Зошит із розвитку мовлення: с. 39-42, завдання 1-11, підручник: с. 124-125, вправи 327-330, вправа 328).




89.

Прикметники, близькі і протилежні за значенням. Уживання прикметників у переносному значенні (с. 127—128, вправи 335—338).




90.

Урок контролю навчальних досягнень.







ДІЄСЛОВО

§ 29. Слова, які називають дії предметів




91.

Слова, що означають дії предметів (дієслова) (с. 128-129, вправи 339-342).




92.

Спостереження за роллю дієслів у реченнях і текстах (с. 130—131, вправи 343—345).




93.

Зв'язок дієслів з іменниками у формі однини і множини (без уживання термінів) (с. 131—132, вправи 346-349).




94.

Побудова діалогу. Робота над деформованими реченнями. (Зошит із розвитку мовлення: с. 43—47, завдання 1—12, підручник: с. 133-134, вправи 350—352).




95.

Урок розвитку мовлення № 14 "У гостях в акторів Театру".




96.

Тренувальні вправи на використання дієслівних форм у різних текстах (с. 134—135, вправи 353—356).




97.

Спостереження за словами — назвами дій, близькими і протилежними за значенням (с. 136—137, вправи 357-359).




98.

Спостереження за багатозначністю слів — назв дій (с. 137-138, вправи 360—364).




99.

Урок контролю навчальних досягнень.







СЛУЖБОВІ СЛОВА § ЗО. Службові слова




100.

Поняття про службові слова та їх роль у реченні (с. 139-140, вправи 365-367).




101.

Спостереження за роллю службових слів у реченні (с. 140-141, вправи 368—371).




102.

Урок розвитку мовлення № 15 "У гостях у Службових слів". (Зошит із розвитку мовлення: с. 48-50, завдання 1-7).




103.

Вправляння у доречному вживанні службових слів у мовленні (с. 141-142, вправи 372-375).







КОРІНЬ СЛОВА § 31. Корінь слова. Спільнокореневі слова




104.

Корінь слова. Спільнокореневі слова (с. 142—144, вправи 376—382).




105.

Розпізнавання споріднених слів, визначення в них спільної частини — кореня (с. 144-146, вправи 383-387).




106.

Споріднені слова. Тренувальні вправи (с. 146-147, вправи 388-391).




107.

Закріплення знань про корінь слова і спільнокореневі слова (с. 147-148, вправи 392-395).




108.

Розрізнення споріднених слів та слів, близьких за значенням (с. 148—149, вправи 396-399).




109.

Урок розвитку мовлення № 16 "У гостях у Кореня слова". (Зошит із розвитку мовлення: с. 50-52, завдання 1-7).




110.

Самостійна робота.







§ 32. Вимова і правопис слів із ненаголошеними звуками [е], [и] в корені слова




111.

Вимова і правопис слів із ненаголошеними звуками [е], [и] в корені слова (с. 150—151, вправи 400—404).




112.

Вимова і правопис слів із ненаголошеними звуками [е], [и] в корені слова (с. 151-152, вправи 405-407).




113.

Вимова і правопис слів із ненаголошеними звуками [е], [и] в корені слова (с. 152—153, вправи 408-411).




114.

Вимова і правопис слів із ненаголошеними звуками [е], [и] в корені слова (с. 153-154, вправи 412-415).




115.

Урок контролю навчальних досягнень.




116.

Урок розвитку мовлення № 17 «У гостях у Спільнокореневих слів". (Зошит із розвитку мовлення: с. 53—55, завдання 1 —6).







ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ЗА РІК




117.

Повторення вивченого за рік (вправи 416—430).




118.

Урок розвитку мовлення "У гостях у Загадки". Повторення вивченого за рік. (Зошит із розвитку мовлення: с. 55-58, завдання 1-7, підручник: с. 155, вправи 416—418).




119.

Закріплення вивченого матеріалу (с. 156—157, вправи 419—421).




120.

Повторення вивченого матеріалу (с. 157—158, вправи 422—424).




121.

Урок розвитку мовлення "У гостях у Комп'ютера". Закріплення вивченого матеріалу. (Зошит із розвитку мовлення: с. 58—60, завдання 1-6, підручник: с. 158-159, вправи 425—428).




122.

Повторення вивченого за рік (с. 159, 429-430).







Урок узагальнення і систематизації знань.







Урок узагальнення і систематизації знань.







Урок контролю навчальних досягнень.





Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал