„ Чого варті у житті слова? 12 б



Скачати 42.33 Kb.
Дата конвертації11.05.2017
Розмір42.33 Kb.
Завдання для олімпіади з української мови та літератури

(7 клас)
Українська література

І варіант

І. Напишіть твір-роздум на тему „ Чого варті у житті слова?” 12 б.

ІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях. 5 б.

1. До якої групи лірико-побутових пісень належать козацькі та чумацькі пісні? (Соціально-побутових).

2. У чому полягає секрет розміру коломийкового вірша? (Дворядкова строфа, у кожному рядку – 14 складів).

3. Які мовні засоби надають повісті І. Франка «Захар Беркут» особливого колориту, неповторності? (Діалектизми; архаїзми; історизми; мовні конструкції, характерні для тогочасного мовлення).

4. Яка основна думка балади Т. Шевченка «Тополя»? (Пошуки людиною щастя).

5. Про який твір сказано так: «Внутрішня структура цього пристрасного монологу побудована на поступовому підвищенні: від спокійного плинного звертання до слухачів відбувається наростання емоцій»? (Т. Шевченко «Заповіт»).
Українська мова

І. Запишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над ними частини мови, дайте характеристику всій конструкції). 8 б.

Мороз прилине синьо і прозоро розвісить скрізь сивий дим інею.

ІІ. Вкажіть іменники жіночого роду. Доберіть до кожного з них прикметники, узгоджуючи їх граматичні значення. Словосполучення запишіть.

Адреса, продаж, дівча, непосида, Перу, путь, кенгуру, авеню, собака, бідолаха, нероба, ступінь, м’якуш, мати. 5 б.

ІІІ. Утворіть слова за допомогою суфіксів –ськ(ий) або-ств(о):

Чукотка, Прага, Париж, Сиваш, латиш, товариш, казах, рибалка, брат, людина.

ІУ. З’ясуйте синтаксичну роль інфінітива. 5б.

А) Дали наказ виступати. Б) Ми повинні вчитися. В) Наказали виступати. Г) Прийшли вчитися. Д) Вчитися – наш обов’язок.

Усього 40 б.




ІІ варіант
1. Утворіть від поданих дієслів доконаного виду дієслова недоконаного виду за допомогою відповідних суфіксів. Виділіть суфікси в утворених дієсловах.

Відкотити –

Видужати –

Підбити –

Застерегти –

2 бали
2. Позначте два рядки, у яких всі слова пишуться окремо:

- знав/же, авже/ж, навряд/чи, як/от;

- ну/й, тільки/що, все/ж/таки, сказав/би;

- як/небудь, що/разу, таки/знав, давай/но;

- отакий/то, аби/куди, немиов/би, саме/тому;

- таки/сказав, прийшов/же,чи/не, що/то/за.

3 бали
3. Знайдіть помилки. Поясніть їх правопис.

Більш краще, найбільш красивіше, якнайтихо, щонайблизько, більш вибагливий, найменш складніше.

3 бали
4. Складіть і запишіть невеликий текст, використавши дієприслівниковий зворот для зв’язку речень.

2 бали
5. Складіть два речення зі словом вище так, щоб у першому реченні воно було прислівником, а у другому – прикметником.

2.бали
6. Позначте рядок у якому всі сполусники пишуться разом:

- немовби/то, за/те, не/наче, чк/би;

- ніби/то, через те/що, як/би, не/мов;

- немов/би, тому/що, за/те, коли/б;

- про/те, а/би, начеб/то, для того/щоб.

3 бали
7. Складіть діалог, використавши частки, вигуки.

3 бали
8. Твір – мініатюра «Поетичне кредо митця( за творчістю Т.Г.Шевченка)»



ІІІ варіант
Українська література

І. Напишіть твір-роздум на одну із тем:

1. Чим мене приваблюють українські народні пісні.

2. «На правді й честі земля держиться» (за повістю Івана Франка «Захар Беркут»).

3. Берегти природу – обов’язок кожного!



12 балів

ІІ. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях.

1. Скільки складів у рядку має коломийка?

2. Упізнай героя за його словами: «Коли б так кождий інший любив свій кутик, то, певно, всі люди жили б на світі спокійно та щасливо».

3. Коли було визволено Т.Г. Шевченка із кріпацтва?

4. У якому році був написаний твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє?

5. Що в перекладі з грецької означає «пафос»?



5 балів

Українська мова

І. Запишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Зробіть повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, надпишіть над ними частини мови, дайте характеристику всій конструкції).

Фортецю певно легше взяти ворожу (Л.Костенко).

8 балів

ІІ. Чітко й лаконічно дайте відповідь:

1. Що треба пам'ятати, щоб не помилитися у написанні дієслів на -шся, -ться?

2. У котрих словах не відбувається подвоєння?

1. Гол..андія.

2. Барок..о.

3. Беладон..а.

4. Тал..ін...

5. Ем..іграція.

6. Дур..а.

7. Інтермец..о.

8. Бул..а.

9. Мір..а.

10. Брут..о.

11. Мас..а.

12. Шос..е.

3. Чи всі конструкції правильні? Виправте помилки.

1. Більша половина. 2. Підписати газету. 3.Відстаючий учень. 4. Збіг думок.

4. Визначте, як називають подані нижче вирази і що вони означають?

З доброго дива. Зуб на зуб не попадає. Казанок варить. На очі не попадатися.

5. Пояснити, коли слово немає (нема) пишеться разом, а коли окремо. Наведіть приклади.

10 балів

Усього – 35 балів

Поділіться з Вашими друзьями:


База даних захищена авторським правом ©divovo.in.ua 2017
звернутися до адміністрації

войти | регистрация
    Головна сторінка


загрузить материал